• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400051309313
  • منبع : نمایندگی ایلام

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی: جهاددانشگاهی یک کنش‌گر موثر در توسعه کشور است

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی: جهاددانشگاهی یک کنش‌گر موثر در توسعه کشور است

ایسنا/ایلام نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی یک کنشگر فعال و موثر در توسعه و پیشرفت کشور است.

دکتر «سارا فلاحی» در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک  چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه  امید و خوداتکایی، دو رمز موفقت‌های جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: با توجه به اعتبارات و سرمایه‌های مالی اندکی که در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دارد ،  دستاوردها و فعالیت های این نهاد  قابل قبول و روحیه تلاش و رویکرد مبتنی بر خوداتکایی اعضای آن قابل تقدیر است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش جهاددانشگاهی در در عبور از موانع و دستیابی به دانش‌های پیشرفته در کشور، گفت: جامعه ما بسیار به امید و نشاط نیاز دارد و با توجه به شرایط بین المللی کشور ما و تحریم های ظالمانه‌ای که قدرت های بزرگ و مستکبر علیه ما وضع کرده اند، خوداتکایی نیاز فوری ماست و هر نهادی که به این دو مقوله مهم و حیاتی یعنی امید آفرینی و خوداتکایی بپردازد قابل تحسین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی که دو بال پروازش در آسمان موفقیت امید و خوداتکایی است می تواند در توسعه و پیشرفت کشور، یک کنشگر فعال و موثر باشد،ادامه داد: اعتماد به دانش و دانشمندان و نخبگان بومی و تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان به عنوان اساس راهبردهای جهاد دانشگاهی هم در همین راستا صورت می‌گیرد و همه این‌ها می‌تواند به پیشرفت و ارتقای کشور کمک کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که توانمندی نیروهای جهادی در حل مسائل کشور در حوزه‌های مختلف را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: توانمندی ها قابل کتمان نیست اما این توانمندی های جهاد دانشگاهی باید در مسیر درست کانالیزه شود؛ ارتباط و تفاهم‌های استراتژیک بین بخش های مختلف ایجاد و از همه ظرفیت ها استفاده شود.

فلاحی گفت: ما توانایی و دانش و داشته های زیادی داریم اما متاسفانه از این همه ثروت به درستی استفاده نمی شود. اگر داشته های خودمان را به درستی مدیریت کنیم و از پژوهش تا تجاری سازی و عمل اقتصادی روابط را درست تعریف کنیم و برای این مهم راهبرد داشته باشیم، می توانیم به آینده امیدوار باشیم.

وی درباره‌ی نحوه ارتباط  و تعامل خود با جهاد دانشگاهی و اینکه چگونه می‌توان از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های این نهاد در حل مسائل استان و کشور استفاده مناسب‌تری کرد؟ تصریح کرد: به واسطه این که بنده یک معلم دانشگاه هستم و کارم پژوهش و تحقیق است، قطعا تعامل نزدیکی با جهاد دانشگاهی دارم و دوستان این نهاد هم در ایجاد این تعامل بسیار موثر هستند. اگر دستگاه ها و نهادهای مختلف به سمت رابطه بین‌دستگاهی قوی‌تری بروند و در این مسیر هم جهاد دانشگاهی و هم سایر نهادها تلاش کنند و به این تعامل کمک کنند، می‌توان از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در راستای توسعه استان استفاده کرد و برای این مهم نیازمند یک تفاهم و همدلی واقعی و مبتنی بر دغدغه‌مندی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha