• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400051309475
  • منبع : نمایندگی همدان

افتتاح مرکز سلامت طب سنتی جهاددانشگاهی همدان در آینده نزدیک

افتتاح مرکز سلامت طب سنتی جهاددانشگاهی همدان در آینده نزدیک

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان گفت: مجوز سلامت‌سازی طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به تازگی اخذ شده و بزودی این مرکز افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی کلانترنیا به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است، اظهار کرد: این نهاد در سال ۱۳۵۹ به دستور رهبر کبیر انقلاب و با دو رویکرد فرهنگی و پژوهشی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه ساختار جهاددانشگاهی برمبنای این دومحور تشکیل شده است، افزود: در کنار این دو محور، فعالیت‌های آموزشی نیز در جهاد وجود دارد که البته همین فعالیت‌های آموزشی نیز در راستای ابعاد فرهنگی و پژوهشی و در کمک به آن‌ها است.

کلانترنیا با اشاره به فعالیت چهار معاونت پژوهشی، آموزشی و اشتغال، فرهنگی و پشتیبانی در جهاد دانشگاهی همدان همچون سایر واحدها، تصریح کرد: واحدهای پژوهشی جهاددانشگاهی در سراسر کشور خوشبختانه توفیقات مؤثر و تأثیرگذاری در جامعه داشته و متناسبت با نیازهای جامعه و مردم بر مبنای شعار «پلی میان جامعه و دانشگاه» اقداماتی انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان اضافه کرد: پژوهشگاه رویان نامی آشنا برای همگان است و توانسته با دستاوردهای بی‌شمار خود در کشور همچون سلول‌های بنیادی یکی از افتخارات جهاددانشگاهی در ایران و جهان باشد.

وی دکل‌های حفاری چاه‌های نفت، فرستنده‌های پرقدرت رادیویی و پژوهشگاه‌های متعدد را به عنوان دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی و دانش‌بنیان معرفی کرد و افزود: در مجموع جهاد دانشگاهی دارای دو دانشگاه و سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس است که شعب استانی این خبرگزاری‌ها در استان فعال و در حال فعالیت هستند.

کلانترنیا با بیان اینکه جهاد واحد همدان با توجه به ظرفیت‌های موجود استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و استانی، مرکز خدمات تخصصی تکنولوژی سفال از سال ۹۵ راه اندازی شد و توانستیم کتیبه‌های سفالی ساختمانی را تولید کنیم.

وی بابیان اینکه با شیوه‌های دانش‌بنیان توانستیم از سفال به صورت کاربردی‌تر و در صنعت ساختمان‌سازی به ویژه در نمای ساختمان‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: آماده عرضه این کتیبه‌های سفالی به بازار هستیم و  در حال حاضر با همکاری شهرداری همدان، دیوارنگاره شهدای شهر در هر محله با این تکنولوژی ساخته و نصب می‌شود.

کلانترنیا با شاره به اینکه کتیبه‌های سفالی تولیدشده در برابر تنش‌های حرارتی و محیطی مقاوم هستند، بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان همدان می‌توان در سطح وسیع‌تری از این تکنولوژی در ساختمان‌ها و نمای شهری بهره برد.

کلانترنیا با بیان اینکه در حال اتمام پروژه مرکز ناباروری هستیم، اظهارکرد: این مرکز شامل یک درمانگاه عمومی با رویکرد درمان زنان، یک آزمایش ژنتیک به همراه تشخیص طبی، کلینیک و مرکز تخصصی ناباروری به‌عنوان برندی در منطقه غرب کشور خواهد بود که در ماه‌های آینده با کمک و همراهی مسئولین استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجوز سلامت‌سازی طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به تازگی دریافت شده و در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان بیان کرد: مرکز خدمات تخصصی سلامت شغلی و طب کار که به کارخانه‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی و افراد بدو استخدامی خدمات ارائه می‌کند و آزمایشگاه تشخیص طبی با افتتاح بخش جدید پاتولوژی از دیگر فعالیت های جهاد در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری و اشتغال جهاد با توجه به ظرفیت‌های استان همدان در حال فعالیت است، اظهار کرد: دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همزمان با ۳۱ استان در کشور با ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر راه‌اندازی شد که سهم همدان ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در نظر گرفته شده است.

کلانترنیا با بیان اینکه تاکنون نزدیک به سه هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: این طرح در سه فاز نیازسنجی، توانمند سازی و آموزش و اتصال به بازار در حال اجرا است و تا به این لحظه نزدیک به ۳۲۰ نفر از متقاضیان طرح به بازار کار ورود پیدا کرده اند.

وی مرکز کوتاه مدت جهاد دانشگاهی را یکی دیگر از مراکز فعال در این مجموعه معرفی کرد و افزود: در این مرکز مهارت‌های منجر به شغل به فراگیران آموزش داده می‌شود که دوره‌های تکنسین داروخانه، تعمیرات موبایل و دستیار دندان‌پزشک از جمله مهارت‌های پرطرفدار در این مرکز هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان بیان کرد: در مرکز آموزش کوتاه‌مدت شماره یک کارکنان دولت دوره‌های تخصصی حوزه مدیریت را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مرکز مشاوره و کلینیک خانواده از دیگر زیرمجموعه‌های معاونت آموزشی بوده که با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی در حال خدمت‌رسانی به عموم مردم در زمینه طلاق است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در ادامه به فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: تأسیس خبرگزاری تخصصی سیناپرس که پیگیری اخبار علم و فناوری را بر عهده دارد ازجمله فعالیت‌های مهم معاونت فرهنگی است و جهاد دانشگاهی همدان دومین استانی بود که این خبرگزاری را راه‌اندازی کرد، همچنین دریافت مجوز انتشارات و نشر کتاب در حوزه معاونت فرهنگی اخذ شده و در این زمینه آمادگی لازم برای انتشار کتب دانشگاهی وجود دارد.

وی ادامه داد: ازجمله دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، برگزاری عصر شعر طنز کرونا، برگزاری مسابقه مناظره دانشجویی، ، پایش سند ارتقای زنان در استان همدان، برگزاری مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای، برگزاری نشست‌های تخصصی با عناوین کرونا و دولت، کرونا و خانواده، کرونا و پژوهش و کرونا و رسانه، برگزاری نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه زنان در خانواده با الهام گیری از واقعه عاشورا، برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر با هدف معرفی توانمندی‌های استان، تهیه کلیپ‌های کوفی و عاشورا با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بوده است.

کلانترنیا تصریح کرد: تهیه کلیپ‌های "خانواده در قرآن" در ایام ماه مبارک رمضان، تهیه کلیپ‌های "قطره‌ای از دریا" با هدف بررسی ویژگی‌های مدیران جامعه اسلامی با تأسی از نهج‌البلاغه، راه‌اندازی باشگاه تعاون و کارآفرینی در جهاد دانشگاهی، برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر که نزدیک به ۳۰۰ نفر شرکت کننده داشت از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی است. 

وی اضافه کرد: دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی شامل اجرای طرح مطالعاتی مشاغل خانگی استان همدان، توزیع ۱۱۰ بسته مواد غذایی به مناسبت عید غدیر، اجرای نظرسنجی انتخاباتی در پنج موج توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران که یکی از دقیق‌ترین نتایج را در وقایع سیاسی مثل انتخابات پیش‌بینی می‌کند.

کلانترنیا ادامه داد: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزاری عصر شعر دلتنگی با دریافت ۲۷۰ اثر در قالب شعر، دل‌نوشته، عکس و خوشنویسی با موضوع شهادت سردار سلیمانی برگزار شد که از این تعداد ۱۰۵ شعر، ۸۵ دل نوشته، ۲۳ اثر خوشنویسی و ۵۷ قطعه عکس بود و مسابقات کتاب‌خوانی با عناوین «فاتح قدس» در راستای کنگره شهدای دانشجو و «خس بی سر و پا» و «فتح خون» برگزار و همچنین و دیدار با خانواده شهیدان صفری، اصیلی و غفاری از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در پایان به برنامه‌های آتی معاونت فرهنگی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها شامل راه‌اندازی موسسه فرهنگی هنری جهاد دانشگاهی، برگزاری جشنواره منطقه‌ای پادکست دانشجویی و اعطای تندیس فداکاری به سه خانواده شهدای مدافع سلامت استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha