• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400051409850
  • خبرنگار : 71565

گلایه قاضی‌زاده هاشمی از «بی‌ سرپناهی» رسانه‌ها و فضای مجازی

گلایه قاضی‌زاده هاشمی از «بی‌ سرپناهی» رسانه‌ها و فضای مجازی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در مجلس با یک آسیب شناسی فنی و دقیق و مطالبه گری و پرسشگری جدی چه از دستگاه‌های رسمی، چه نیمه رسمی و حتی غیر رسمی به دنبال رفع آسیب‌های موجود در حوزه رسانه قدم خواهیم بر داشت.

به گزارش ایسنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه رهبری مبنی بر تحرکات رسانه‌ای دشمن و ضعف تبلیغاتی در کشور، اظهار کرد: دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب که در خصوص هزینه‌های سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی که روز گذشته در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مطرح کردند، بسیار به حق است، دشمنان از رسانه و با ایجاد تبلیغات سوء، حداکثر استفاده را می‌کنند. از این رو باید مشخص شود که علل و عوامل ناکارآمدی و عدم کار هوشمندانه و خلاقانه با وجود دستگاه‌های گسترده رسانه‌ای در داخل کشور چه بوده است؟ و چرا رسانه‌ها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره می‌شوند؟، باید مشخص شود که آیا موضوع این ضعف، مربوط به سیاست گذاری، تفکر، خلاقیت، استفاده از ابزارهای نو و به روز است یا ضعف مدیریتی و یا ترکیبی از همه این موضوعات دلیل ضعف عملکرد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو ما در مجلس با یک آسیب شناسی فنی و دقیق و مطالبه گری و پرسشگری جدی چه از دستگاه‌های رسمی، چه نیمه رسمی و حتی غیر رسمی به دنبال رفع آسیب‌های موجود در این حوزه قدم خواهیم بر داشت.

قاضی زاده هاشمی به تاثیر نقش رسانه در همه حوزه‌ها، اشاره و تصریح کرد: تقدم ساحت حوزه تبلیغات بر سایر حوزه‌ها همچون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اگر در هرکدام از آن حوزه‌ها اتفاقی رخ دهد پیوست مناسب رسانه‌ای برای تبیین افکار عمومی نباشد، هیچ امر مهمی رخ نداده است.

وی با تاکید بر این‌که «مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند»، افزود: حضور چهره‌ها با تفکرات نو، پرهیز از کارهای تکراری و ملال آور، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، اعتماد به نیروهای جوان خلاق و طراح رسانه‌ای، داشتن برنامه برای همه سنین و اقشار جامعه، مسئولیت پذیری و فرار از انداختن تقصیر کوتاهی‌ها به گردن این و آن و همچنین داشتن مدیریت شناختی و هوشمند نسبت به تحرکات گسترده رسانه‌ای بیگانگان و عناصر ضد انقلاب از نکاتی است که می‌تواند در جهت تقویت جبهه تبلیغاتی انقلاب موثر واقع شود.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با بیان این‌که «تمام کشورهای دنیا فضای رسانه‌ای خود را مدیریت می‌کنندـ، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند یک اقدام جهادی با ریسک پذیری بالاست که قطعاً مجلس با ذات نظارتی خود به این موضوع ورود خواهد و همه دستگاه‌ها را پاسخگو تر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۴:۴۵

واقعا فضای مجازی ایران بی در و پیکر و رها شده هستش