• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400051409940
  • منبع : نمایندگی قزوین

فرماندار قزوین مطرح کرد

شکست جریان نفوذ در تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات قزوین

شکست جریان نفوذ در تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات قزوین

ایسنا/قزوین فرماندار قزوین در مراسم تحلیف اعضای شورای شهر ششم در قزوین گفت: تلاش کردیم انتخابات بدون تخلفات پشت سر گذاشته شود و در تعیین صلاحیت‌ها دقت لازم صورت گرفت علی‌رغم اینکه برخی از افراد سعی داشتند در تعیین صلاحیت‌ها نفوذ پیدا کنند اما موفق نشدند.

محمد شفیعی در مراسم تحلیف و تعیین هیئت رئیسه شورای شهر قزوین که صبح امروز ۱۴ مرداد ماه در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: روند اجرایی برگزاری انتخابات دقیق و صحیح بود، هیئت اجرایی با تقوا برخورد کردند، ۱۲ هزار و ۷۸۸ نفر در روند برگزاری انتخابات در شهرستان قزوین همکاری داشتند، تلاش کردیم انتخابات بدون تخلفات پشت سر گذاشته شود و در تعیین صلاحیت‌ها دقت لازم صورت گرفت علی‌رغم اینکه برخی از افراد سعی داشتند در تعیین صلاحیت‌ها نفوذ پیدا کنند اما موفق نشدند.

وی افزود: اسناد داخل پرونده‌ها بر اساس منابع چهارگانه و پنجگانه مورد بررسی قرار گرفت، مراحل چهارگانه به دقت و صراحت برگزار شد به طوری که حتی تغییرات ثبت احوال و تغییرات شناسنامه‌ای با ظرافت مورد بررسی قرار گرفت، موارد اثرگذار در پرونده‌های دادگستری نیز بررسی شد، ۸۳ مورد داشتیم که سه مورد نیاز به جواب مکتوب داشت و  بقیه را استناد نکردیم، وزارت اطلاعات نیز اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار داد، در کنار هیئت اجرایی، هیئت نظارتی دقیقی قرار داشت که از هرگونه تخلفات جلوگیری کرد.

فرماندار قزوین اظهار کرد: جزو شهرستان‌هایی بودیم که همواره مورد تشویق وزارت کشور قرار ‌گرفتیم و تمام ۲۹ مرحله را به خوبی اجرا کردیم، در روز انتخابات در هیچ کجا دچار کمبود تعرفه نبودیم به جز در یک روستا که در حدود ۳۵ دقیقه وقفه ایجاد شد که وقفه رأی‌گیری نبود بلکه وقفه در ثبت رای الکترونیکی بود.

وی یادآور شد: ۵۶ جوان نخبه فناوری اطلاعات را فراخوان زده بودیم که در اجرای امور توانستند تا هفت صبح کلیه شعبات را پیکر بندی کنند و صرفا یک مورد با تاخیر مواجه شد،  از نظر قانونی تا ساعت ۱۲ شب مجاز به ادامه رای گیری بودیم که البته بنا بر اعلام قبلی فرآیند انتخابات تا دو بامداد تمدید شد؛ در برخی شعب محدود رای گیری تا سه بامداد نیز ادامه داشت چرا که هرکسی که داخل شعبه بود می‌توانست رای دهد که در نهایت ۹ نفر به عنوان عضو شورا انتخاب شدند.

شفیعی تاکید کرد: وظیفه فرمانداری در شورای شهر هیئت تطبیق است، در دوره پنجم بیشترین مغایرت‌ها را داشتیم به طوری که بیشتر از دوره‌های گذشته بود اما ما قانون را لحاظ کردیم و مغایرت‌ها در شورای حل اختلاف با حضور استاندار، دو نماینده مجلس و رییس دادگستری مورد بررسی قرار گرفت که می‌توانم بگویم طی سه سال گذشته  بیش از ۷۰ درصد از مغایرت‌ها مورد تأیید شورای حل اختلاف قرار گرفت.

وی یادآور شد: اگر در هر جایی در مصوبات یک سر سوزن مغایرت با قانون باشد آن را در نظر می‌گیریم؛ چرا که حق الناس و حقوق مردم است، در مواردی که موضوعات طایفه‌ای یا سفارش افراد مطرح بود آن‌ها را در نظر نگرفتیم و صرفا قانون را مورد توجه قرار دادیم.

فرماندار قزوین اظهار کرد: از شورای ششم انتظار داریم اگر در بطن جلسات شورای شهر موضوعی به ذهن شما رسید با شجاعت و صداقت نظرات خود را بیان کنید، اگر جایی در مصوبات بی‌قانونی باشد حق الناس و بیت‌المال است اجازه ندادیم یک مورد کوتاهی در مغایرت صورت بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: ۴۱ نفر در شهر قزوین به روند انتخابات اعتراض داشتند که صرفا ۸ نفر درخواست خود را در اختیار ما قرار دادند، یک نفر از آن‌ها با سماجت اصرار داشت که پاسخ قانونی برای وی ارائه شد، در مجموع در شهرستان قزوین ابطال و بازشماری نداشتیم و انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

شفیعی تاکید کرد:  افراد منتخب با قاطعیت منتخب هستند، البته صرفا در چند روستا بازشماری آرا داشتیم که جزئی بوده و در اصل نتیجه تغییر زیادی ایجاد نکرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha