• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400051409941
  • خبرنگار : 50182

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

نماینده اسلام‌آبادغرب: باور «ما می‌توانیم» در جهاددانشگاهی مصداق پیدا کرده است

نماینده اسلام‌آبادغرب: باور «ما می‌توانیم» در جهاددانشگاهی مصداق پیدا کرده است

ایسنا/کرمانشاه نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس، با اشاره به مشکلات اقتصادی و شرایط تحریم کشور، یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکلات را اتکا و اعتماد به توان جوانان ایرانی و نهادهای علمی مانند جهاددانشگاهی دانست.

مجتبی بخشی پور به مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، این نهاد را یکی از پیشران‌های فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در کشور دانست و افزود: جهاددانشگاهی در چهار دهه فعالیت خود نقش مهمی در توسعه فناوری و دستیابی به دانش روز دنیا در عرصه های مختلف داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، زمینه‌های فراهم شده توسط جهاددانشگاهی برای کار علمی در کشور را بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر در واحدهای این نهاد در سراسر کشور، کارهای شاخصی در حوزه فناوری در حال انجام است و اگر حمایت از این مجموعه بیشتر شود، حرکت کشور در مسیر توسعه علمی تسهیل شده و سرعت می‌یابد.

بخشی‌پور با بیان اینکه فعالیت های جهاددانشگاهی موجب ایجاد انگیزه و امید در جوانان و نخبگان کشور شده، ادامه داد: این نهاد می‌تواند با بسترسازی و ترغیب و تشویق جوانان به کارهای علمی و پژوهشی، راه عبور از بسیاری موانع از جمله تحریم ها و دستیابی به دانش روز دنیا را ممکن کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی فعلی کشور و شرایط تحریم، گفت: در این شرایط یکی از راه های اصلی برون رفت کشور از مشکلات، خودباوری و جهاد علمی است که این امر با وجود جوانان با استعداد ایرانی و توان نهادهایی مانند جهاددانشگاهی که پیشران حرکت در این مسیر هستند، قابل تحقق است.

بخشی‌پور لازمه‌ حل مشکلات امروز کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: برای تحقق این امر و بهبود شرایط اقتصادی باید به سمت اقتصاد درون‌زا و دانش‌بنیان و حمایت از نهادهای علمی مانند جهاددانشگاهی رفته و از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر به دانش و توان جوانان ایرانی و نخبگان این مرز و بوم اعتماد کنیم و حمایت از نهادهایی همچون جهاددانشگاهی را افزایش دهیم قطعا بر بسیاری از مشکلات موجود در کشور غلبه خواهیم کرد.

وی افزود: باور "ما می توانیم" به خوبی در جهاددانشگاهی مصداق پیدا کرده و بسیاری جوانان در مسیری که این نهاد ایجاد کرده به سوی دستیابی به دانش های روز دنیا در حرکت هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم حمایت های مادی و معنوی بیشتر از جهاددانشگاهی و مؤسسات دانش بنیان، گفت: مجلس در این زمینه از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد و نمایندگان همواره حامی جدی نخبگان، نهادهای علمی مانند جهاددانشگاهی و هر شخص و یا نهادی که بتواند باری از دوش کشور بردارد، خواهند بود.

بخشی‌پور بر لزوم میدان دادن به جوانان و واگذاری ماموریت‌های علمی و تحقیقاتی به آنان تاکید کرد و افزود: در شرایط تحریم باید از توان داخلی و ظرفیت نهادهایی همچون جهاددانشگاهی بیش از پیش بهره گرفته شود و مأموریت‌های جدید و بزرگ به آنها واگذار شود.

نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه به گوشه ای از دستاوردهای و فعالیت های جهاددانشگاهی در استان کرمانشاه هم اشاره کرد وافزود: جهاددانشگاهی کرمانشاه حمایت های خوبی از شرکت های دانش بنیان داشته و پارک علم و فناوری که زیرمجموعه این نهاد است توانسته در رده برترین پارک های علم و فناوری کشور قرار گیرد.

وی به افتتاح برج فناوری کرمانشاه به عنوان یکی از اقدامات موثر جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این برج، بستر خوبی برای فعالیت هرچه بیشتر شرکت های فناور و دانش‌بنیان استان ایجاد کرده است.

بخشی‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و همت جوانان و نخبگان کشور و حمایت بیش از پیش مسئولان، شاهد افزایش سهم این نهاد در تولید علم و دستیابی به فناوری‌های نوین در کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha