• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400051409990

/جهاددانشگاهی قم/

عضویت بیش از دو هزار نفر در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم

عضویت بیش از دو هزار نفر در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم

ایسنا/قم مدیر شعبه قم سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به عضویت دو هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان دانشجویان این شعبه، بیان کرد: در سال ۹۹، بیش از ۲۲ هزار دانشجو در برنامه‌ها و کارگاه‌های مختلفی که به‌صورت مجازی از سوی این واحد برگزار شد، شرکت کردند.

ریحانه زارعی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه قم در راستای مهارت‌افزایی، توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی برای دانشجویان از بهمن ماه ۹۶ در دانشگاه قم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: پس از ۲ سال فعالیت‌ گسترده و موفقیت‌آمیز در این واحد، مجوز موافقت قطعی با سازمان دانشجویان در جهاد دانشگاهی قم صادر شد و در سال ۹۸ در چهارمین گردهمایی شعب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، شعبه استان قم در بخش عضوگیری و راهبری اعضا به عنوان واحد برتر در کشور شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

زارعی اظهار کرد: دفاتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه قم در دانشگاه‌ پردیس فارابی، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه قم مستقر هستند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان دانشجویان این شعبه عضویت دارند، تصریح کرد: در یک سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا تلاش ما بر حفظ ارتباط با دانشجویان و شبکه‌سازی در سطح دانشگاه‌ها بوده است که در این زمینه موفقیت‌آمیز عمل کردیم.

مدیر شعبه قم سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه‌های گسترده دانشجویی همواره از اهداف ما بوده است، گفت: در همین راستا هسته‌های دانشجویی به عنوان حلقه‌های متفکر و شورای سازمان دانشجویان در هر دانشگاه ما را در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف از جمله برگزاری برنامه‌های فرهنگی و علمی در دانشگاه‌ها همیاری و راهنمایی می‌کنند.

زارعی به ایجاد شبکه‌های توانمندسازی در ذیل هسته‌های دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: در این حلقه‌های توانمندسازی، دانشجویان مرتبط با جهاددانشگاهی در هر دانشگاه به چندین تیم در حوزه‌های مختلف اعم از اجرایی، پژوهشی و مستندسازی و... تقسیم شدند و در برنامه‌های مختلف شاهد مشارکت گروهی آنان هستیم.

مدیر شعبه قم سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: دانشجویانی که عضو سازمان دانشجویان می‌شوند یک ارتباط دانشجویی با جهاددانشگاهی برقرار می‌کنند و ایجاد هم‌افزایی میان توان‌های دانشجویی به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و علمی، شناسایی دانشجویان مستعد، زمینه‌سازی برای پرورش استعدادهای آن‌ها در راستای تبدیل شدن به دانشجویان نخبه با استفاده از ظرفیت‌های درون و بیرون جهاددانشگاهی، ایجاد سازوکار کارآمد تامین نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های گوناگون جهاددانشگاهی از مهم‌ترین مزایای این شبکه است.

مشارکت بیش از ۲۲هزار دانشجو از کارگاه‌های مجازی سازمان دانشجویان شعبه قم

وی با بیان اینکه نگاه ما توانمندسازی و مهارت‌افزایی و تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است، افزود: در سال ۹۹، بیش از ۲۲ هزار دانشجو در برنامه‌ها و کارگاه‌های مختلفی که به صورت مجازی توسط این واحد برگزار شده بود، شرکت کردند.

زارعی گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف اعم از کافه زندگی، صندلی تجربه، دانشجوی ماهر، کافه فرهنگ و اندیشه، کافه پژوهش، کافه مهارت، ویژه‌برنامه یاد هست، سلسله برنامه‌های شعار سال، سلسله برنامه‌های گام دوم انقلاب، تجلیل از فعالین دانشجویی، برگزاری مسابقات دانشجویی، برگزاری دهمین دوره مناظرات ملی دانشجویان ایران، هفدهمین اردوی ایران مرز پر گوهر، فصل سخن و رویداد اکسیر از جمله برنامه های سازمان ما در سال ۱۴۰۰ است.

مدیر شعبه قم سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه جذب دانشجو در این سازمان به صورت متمرکز از طریق سایت شهر دانشجو انجام می‌شود، تصریح کرد: در سامانه شهر دانشجو هر عضو دارای یک پروفایل است که می‌تواند از طریق آن، کارنامه و وضعیت عضویت خود را در سازمان دانشجویان ملاحظه و با دفاتر و شعب سازمان دانشجویان ارتباط برقرار کند و از مزایا و فرصت‌های فعالیت در سازمان دانشجویان مطلع شود.

وی افزود: بهره‌مندی از تخفیف‌های آموزشی در مراکز و دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی، بهره‌مندی از امکان اجرای طرح‌های مطالعاتی ـ پژوهشی با استفاده از امکانات موجود در جهاددانشگاهی مانند آزمایشگاه‌ها، خرید کتاب از کتابفروشی‌های جهاددانشگاهی سراسر کشور با تخفیف ویژه از جمله امتیازات عضویت دانشجویان در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی است.

زارعی اظهار کرد: فعالیت فرهنگی در سطح دانشگاه و استان در قالب کانون‌های دانشجویی، فعالیت علمی ـ تخصصی در قالب گروه‌های دانشجویی تخصصی، شرکت در شوراهای دانشجویی ـ مشورتی واحدها و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی جهاددانشگاهی مواردی است که انتظار می‌رود اعضای سازمان دانشجویان انجام دهند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha