• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051410044
  • خبرنگار : 71475

واشنگتن رهبران لبنان را به حمایت از تشکیل دولت جدید فراخواند

واشنگتن رهبران لبنان را به حمایت از تشکیل دولت جدید فراخواند

در اولین سالگرد انفجار بندر بیروت، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، رهبران لبنانی باید از تشکیل دولت جدیدی که دارای اختیارات برای اجرای اصلاحات است حمایت کنند."

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: یک سال گذشت و لبنان هیچ دولتی ندارد و امروز یک نخست وزیر جدید مکلف شده است. اما رهبران لبنان باید بدون هیچ تاخیری از تشکیل یک دولت جدید دارای اختیارات برای انجام اصلاحاتی که به طول انجامیده حمایت کنند.

پرایس اظهار داشت که "گروه بین المللی حمایت از لبنان" به‌تازگی نشستی را برگزار کرد و اعضای آن  از جمله ایالات متحده آمریکا با خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان این حادثه ابراز همبستگی نمودند. این گروه بین‌المللی از مقامات لبنانی خواست تا به سرعت تحقیقات درباره انفجار بندر را تکمیل کنند تا حقیقت روشن و عدالت اجرا شود.

وی تاکید کرد که گروه بین‌المللی با نگرانی عمیقی بحران اقتصادی وخیم لبنان را که در این سالروز تقریبا همه ارکان جامعه لبنان را تحت تأثیر قرار داده، زیر نظر داشته است. پرایس افزود: این گروه همچون ایالات متحده، مقامات لبنان را به اتخاذ همه تدابیر ممکن برای بهبود زندگی لبنانی‌ها فراخواند و این موضوع شامل کنار گذاشتن اختلافات سیاسی، شخصی و حزبی آنها به نفع مردم لبنان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: برخی از نزدیکترین متحدان ما از تحریم استفاده کردند و تحریم‌ها نیز ابزاری در دست ما هستند. ما هرکاری را که می‌توانیم برای ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه و برقراری ثبات و امنیت در دراز مدت انجام دهیم بررسی می‌کنیم.

پرایس در مورد درگیری معترضان با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در جریان تظاهرات گفت: ما از حق تظاهرات مسالمت آمیز در سراسر جهان از جمله لبنان حمایت می‌کنیم و مردم لبنان حق دارند که صدایشان شنیده شوند و در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کنند.

وی درباره اعلام رئیس جمهور جو بایدن مبنی بر اعطای ۱۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به لبنان گفت: این کمک‌های بشردوستانه به نفع مردم آسیب دیده در لبنان و همچنین پناهندگان سوری و جوامع میزبان آنها خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha