• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400051410076
  • خبرنگار : 71477

رایزنی وندی شرمن با وزیرخارجه دولت سایه میانمار

رایزنی وندی شرمن با وزیرخارجه دولت سایه میانمار

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با یکی از نمایندگان دولت میانمار در تبعید گفت‌وگو کرد؛ این نخستین ارتباط اعلام شده میان یکی از مقامات ارشد آمریکا و دولت رقیب برای ژنرال‌های میانماری است که دولت منتخب دموکراتیک در میانمار را سرنگون کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با "زین مار آنگ" که به عنوان وزیر امور خارجه موقت در دولت سایه "اتحاد ملی برای میانمار" منصوب شده است، صحبت کرد.

دولت سایه "اتحاد ملی برای میانمار" توسط اعضای دولت منتخب و دیگر مخالفان ژنرال‌هایی که شش ماه پیش دولتت منتخب دموکراتیک را سرنگون کردند و کشور را دچار آشوب کردند، تشکیل شد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در میانمار و در هم شکسته شدن سیستم بهداشتی این کشور، اقتصاد میانمار در ماه گذشته فروپاشیده و بحران انسانی بدتر شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفت: وندی شرمن و زین مار آنگ درباره تلاش‌های کنونی برای بازگرداندن میانمار به مسیر دموکراسی از جمله ادامه حمایت آمریکا از این جنبش حامی دموکراسی گفت و گو کردند.

وی افزود: بعلاوه، آنها درباره تلاش ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در میانمار و تامین کمک‌های حیاتی انسانی برای مردم میانمار صحبت کردند.

در بحبوحه تلاش دیلماسی واکسیناسیون دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، میانمار بر خلاف بسیاری از همسایگانش واکسن کرونا را از آمریکا دریافت نکرده است. واشنگتن تحریم‌هایی را علیه ارتش و برخی از منافع تجاری‌اش اعمال کرده و با دولت خونتای کنونی میانمار ارتباط اندکی دارد.  

آنتونی بلینکن اوایل روز چهارشنبه به صورت مجازی با همتایانش از انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا دیدار کرد و از آنها خواست تا اقدامات مشترکی اتخاذ کنند و از ارتش میانمار بخواهند تا به خشونت‌ها پایان دهد.

وی همچنین از وزرای امور خارجه انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا خواست تا میانمار را برای آزادی تمامی افرادی که به صورت ناعادلانه بازداشت شده‌اند و احیای دموکراسی در میانمار تحت فشار بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha