• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051410081
  • خبرنگار : 71588

به دلیل حمله هوایی به جنوب لبنان؛

مقام‌های لبنان در پی شکایت از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت هستند

مقام‌های لبنان در پی شکایت از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت هستند

رئیس جمهور لبنان با درخواست شکایت به شورای امنیت سازمان ملل گفت: استفاده اسرائیل از نیروی هوایی خود برای هدف قرار دادن روستاهای لبنان، اولین مورد در نوع خود از سال ۲۰۰۶ و نشان دهنده وجود اهداف و نیات خصمانه است. نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هم خواستارشکایت به شورای امنیت در ارتباط با این حمله شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری لبنان در توئیتی نوشت، میشل عون، رئیس جمهور این کشور توسط فرماندهی ارتش از نتایج تحقیقات مربوط به شلیک موشک به خاک لبنان که روز گذشته صورت گرفت و اقدامات لازم الاجرا در این زمینه مطلع شد.

عون "ارائه شکایت به سازمان ملل متحد را گامی اجتناب ناپذیر برای بازداشتن اسرائیل از ادامه حملات خود به لبنان" دانست.

وی گفت، استفاده اسرائیل از نیروی هوایی خود برای هدف قرار دادن روستاهای لبنان اولین اقدام در نوع خود از سال ۲۰۰۶  و بیانگر وجود اهداف تهاجمی رو به افزایش همزمان با تهدیدهای مستمر علیه لبنان و حاکمیت آن است.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد، آنچه رخ داد نقض آشکار و خطرناک قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تهدید مستقیم امنیت و ثبات در جنوب است.

المیادین هم گزارش داد حسان دیاب، نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، دشمن صهیونیستی نخست با توپخانه و سپس با جنگنده‌ها، به صورت آشکار به حاکمیت لبنان تعدی کرد و به صورت علنی به نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت اعتراف کرد و بهانه اصابت موشک‌ها به شمال فلسطین اشغالی را که اهداف و زمان آن مشکوک است، مطرح کرد.

دیاب همچنین تاکید کرد، این تجاوز جدید و خطرناک، به منزله تهدید بزرگی برای آرامش مرزهای جنوبی لبنان است. 

وی از سازمان ملل و شورای امنیت خواست در برابر رژیم صهیونیستی بایستند تا نقض مکرر حاکمیت ملی لبنان را متوقف کند چرا که این نقض‌ها قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و ثبات موجود را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha