• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400051410150
  • خبرنگار : 71506

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

دلیل باخت حسن یزدانی چه بود؟

دلیل باخت حسن یزدانی چه بود؟

کارشناس کشتی ایران معتقد است تاکتیک اشتباه مربیان و بدنسازی نامناسب، دلیل باخت حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور آمریکایی بوده است.

به گزارش ایسنا، مجید خدایی ملی پوش سابق کشتی آزاد ایران و دارنده مدال برنز جهان درباره دلایل باخت حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در فینال المپیک توکیو، گفت: به اعتقاد من بدنسازی حسن یزدانی ایراد داشت و از سوی دیگر تاکتیک اشتباهی برای این مبارزه اتخاذ شده بود.

کارشناس کشتی ایران افزود: یزدانی کشتی‌گیری است که رو به جلو کار می‌کند و نباید در مبارزه بایستد. او باید رو به جلو جرکت می‌کرد چرا که حمله، بهترین دفاع است. او باید مدام حمله کند تا حریفان نتوانند تمرکز داشته باشند. متاسفانه او در این مبارزه ایستاد و در نهایت شکست خورد.

وی تصریح کرد: المپیک جنگ ثانیه‌هاست و همین موضوع نشان دهنده بزرگی و اهمیت المپیک است. تمام کشتی‌گیران ما در این مسابقات براحتی به حریفانشان زیر می‌دادند و براحتی پاهای خود را در اختیار رقبا قرار می‌دادند. این موضوع نشان می دهد مربیان تیم ملی تمرینات ویژه‌ای برای این منظور تدارک ندیده بودند. حریفان از اطری و زارع بارها زیرگیری کردند و حسن یزدانی نیز از همین موضوع ضربه خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۶:۴۷

دلیل باختش ،فقط و فقط غلامرضا محمدی بود که براش استراتژی دفاعی گذاشته بود و نگذاشت مثل همیشه هجومی کشتی بگیره. آقای محمدی بخدا لیاقت مربیگری تیم ملی رو ندارن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۵:۲۸

دقيقا. نظر منم همينه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۲۲:۱۵

اخه فقط بحث محمدی نیست این بچه ها غیرتی کار می کنن.وضع اقتصادی ما و آمریکا،کرونای ما و آمریکا،مسیولین ما و آمریکا،واکسیناسیون ما و آمریکا.به خدا این بچه ها فقط زحمتکش هستن و بس جسارت دارن و بس حسن و کلیه بچه های آزاد و فرنگی شما قهرمانین

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۰۳:۰۹

نه داداش عمر کشتی یزداتی به پایان رسیده دنبال مقصر نگردید.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۶:۵۳

بالاخره هر برد يا باختي دليلي دارد و صحبت از به جز در محافل تخصصي صحيح نيست.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۶:۵۷

با سلام این اقای خدایی نظرات جالبی میده! حسن بهترین تاکتیک رو پیش گرفته بود و بدن بی نهایت اماده ای داشت، بخت با او بار نبود و حریف شکارچی لحظات.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۶:۵۸

متاسفم!! طلا در دستان ما بود، یک لحظه انداختیم و امریکا ربود!! یزدانی بریده بود، خیلی بی برنامه بودیم. متاسفانه آماده سازی خوبی نداشتیم، در تمامی رشته ها. تیلور تشنه تر بود و یزدانی بی خود مدارا کرد و حمله نکرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۷:۲۴

متاسفانه در کشتی آزاد کادر فنی بسیار ضعیف بودند ،باید بلافاصله نسبت به انتخاب کادر فنی خبره و کاربلد اقدام شود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۰۳:۱۴

زور تیلور بیشتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۷:۳۸

فقط غلامرضا محمدی عامل باخت بود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۰۵

برعکس،سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باعث اصلی باخت حسن یزدانی بود!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۷:۴۰

بااینکه تیلور از لحاظ فیزیک جسمانی گشتی از یزدانی بالاتر بود ولی فن لازم رو نداشت حسن ۳۰ ثانیه آخر همه مسابقه‌ ها با تیلور بدنش زیر فشار بیش از حد خالی‌ ميکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۷:۴۳

حسن دوست داشتنی،شیر مرد قهرمان

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۸:۰۲

بعداز آقاتختی عاشقت شدیم پهلون ایران فدای سرت قهرمان

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۸:۲۳

دقیقا صحبت آقای خدائی درسته،حسن یزدانی اصلا حمله نمی کرد بلکه فقط حالت دفاع و ایستاده بود و با بیرون بردن تیلور از تشک تک امتیازی جلو میرفت ولی تیلور حمله میکرد،قطعا و صد درصد اگر یزدانی حمله میکرد تیلور قاطعانه شکست خورده بود...ان شاءالله المپیک و مسابقات جهانی آینده جبران میکنن همشون...یاعلی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۹:۰۹

مجید خدایی بلد بود خودش طلا میگرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۲۰:۲۶

بنظرتان چه عاملی باعث میشود که کشتی گیر سی و یک ساله آمریکایی تا ثانیه های آخر توان جنگیدن دارد ولی کشتی گیر بیست وشش ساله ما در سه دقیقه دوم خالی از انرژی میشود؟ بحث دوپینگ و جراحی ژنی و غیره است که کشورهای طراز اول دنیا به وفور به کاربسته و به ریش وادا و ایتا میخندند. آیا شما قبل از مسابقات از ورزشکاران تست سی بی سی میگیرید؟ آیا سطح هورمونی اش را بررسی میکنید ؟ آیا سطح کورتیزول ورزشکار را در استراحت و دراسترس میسنجید؟؟ چون کورتیزول بالا تمام تلاشهای ورزشکار را به باد خواهد داد؛ آیا هنوز با روشها و تغذیه پنجاه سال قبل ورزشکاران را برای مسابقات آماده میکنید؟؟؟ امروز حسن یزدانی (وحتی بقیه ورزشکارانمان) به تیلور نباخت ، حسن یزدانی و بقیه قهرمانان ما به علم حریفان خود میبازند و واین چند مدال هم که کسب میکنیم به همت غیرت و شرفشان است، علمی که بوسیله متولیان ورزش و با استفاده از امکانات پزشکی و دیگر علوم در اختیار ورزشکارانشان قرار میگیرد، تا بتوانند ورزششان را مانند قدرت اقتصادی و نظامیشان به عنوان یکی از فاکتورهای برتری در دنیای امروز به رخ جهانیان بکشند، بی سبب نیست که چین و آمریکا و روسیه و اروپا تا این حد در المپیک بر سر مدال رقابت میکنند تا جایی که روسیه به دوپینگ سیستماتیک و دولتی متهم میشود و بناچار با پرچم کمیته المپیک روسیه به رقابتها پا می نهد؛ و در پایان جای تاسف اینجاست که برتری در میدانهای ورزشی برای مسوولین ما کوچکترین اهمیتی ندارد و نهایت تلاششان حمایت از ورزش در پشت تریبونها و زدن حرفهای کلیشه ای در مورد پیوند عمیق ورزش و اخلاق و دین است.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۲۰:۵۶

بدنسازی همه کشتی گیران مشکل داشت در تایم دوم همشون کم آوردند ذهن ورزشکاران ایرانی آماده نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۲۱:۳۰

میشه این مربی بی اخلاق و بی دانش و از کشتی بندازید بیرون..بجای کوچ کشتی گیرا همش ته دلشون‌و خالی می‌کرد.. فقط خادم..

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۰

حسن یزدانی کشتی گیری هجومی است ، مربیانی که امروز بعنوان کوچ تیم ملی کشتی آزاد به اشتباه این قهرمان ملی را کوچ نمودند مقصر اصلی هستند و باید برکنار شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۲

مجید راست میگه،موقعی که یزدانی داشت با خدا راز و نیاز می کرد،حریف آمریکایی داشت تمرین فنون کشتی و بدنسازی و آمادگی انجام می داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۲:۰۰

با درود و عرض ادب خدمت اهالی ورزش.... نظر کارشناسی استاد خدایی در مورد جهان پهلوان حسن یزدانی کاملا درست و منطقی بوده.... جهان پهلوان باید در این بازی تهاجم بیشتری رو از خودش نشون میدادن.که هم فرصت عمل رو از حریف میگرفت...و از نظر بدنسازی هم مثل ادوار گذشته نبودن.... یا حق خدا نگهدار همگی...

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۵:۴۶

حسن جان تو کشتی را نباختی من هم میهنی تو دیدم ودانستم ودرک کردم که تو چه میکنی وچه کردی وحریفت را به نفس نفس انداختی وتودرزمان اصلی کشتی از نظر من برنده شدی ومدال ارزنده نقره المپیک که دستاورد زحمات حسن کشتی ماهستش دلچسپ وگواراست ولی تو کشتی را بعد از پایان کشتی باختی آن لگدهایی که تو به صندلی وسطلها میزدی به من هم میهنی تو میخورد ودرد داشت .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۱۳

دیگه این المپیک فایده نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۱:۰۶

حسن یزدانی که عالی یهویی چی شد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۲

بابا بس کنید تاکتیک بد بود بدنسازی بد بود این حرفها کدومه تا قبل از فینال همه خوب بود برای فینال بد بود ؟؟ همه که نبایس همیشه برنده بشوند در هیجده ثانیه پایان بازی باخت یعنی همه چی درست بود ورزش همینه دیگه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۵:۲۱

استراتژي خراب محمدي اين بلا را سر حسن يزداني آورد! بهش گفته بود با هل دادن امتياز بگير و فقط دفاع كن. اينم نتيجه اش