• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400051410159
  • خبرنگار : 71506

یزدانی پشت سر تختی ماند!

یزدانی پشت سر تختی ماند!

حسن یزدانی در حالیکه تنها چند ثانیه با دومین مدال طلای المپیک و تبدیل به پرافتخارترین چهره تاریخ کشتی ایران در بازیهای المپیک فاصله داشت، مقابل دیوید تیلور شکست خورد تا با یک طلا و یک نقره المپیک پشت سر جهان پهلوان تختی با یک طلا و دو نقره المپیک باقی بماند.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در حالیکه تا ۱۷ ثانیه مانده به پایان با نتیجه ۲ بر یک از دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا پیش بود، در یک غافلگیری با زیرگیری حریف مواجه شد و در خاک نشست تا ناباورانه ۴ بر ۳ شکست بخورد و مدال طلای المپیک را از دست بدهد.

یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای نخستین بار به مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد دست یافت و اینبار این فرصت را داشت تا با کسب دومین مدال طلای المپیک، به پرافتخارترین چهره تاریخ کشتی ایران در بازیهای المپیک تبدیل شود و تنها ۲ طلایی کشتی ایران در المپیک نام گیرد، اما با شکست در ثانیه های پایانی به مدال نقره رسید تا جمعا صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره المپیک شود.

به این ترتیب جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره المپیک پرافتخارترین ورزشکار تاریخ کشتی ایران باقی ماند و یزدانی با یک طلا و یک نقره المپیک نتوانست به لحاظ ارزش مدالی از او پیشی بگیرد و در رده دوم قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۴ ۱۹:۵۶

اشکالی نداره بالاخره بازی بردو باخت داره قرار نیس همیشه حسن یزدانی ببره که این بار نشد فدا سرش اون همیشه یه پهلوونه تو ایران ما همه دوسش داریم چه ببره چه ببازه ایشالله دفعه بعد اگه باهاش بیفته شک نکنید می‌بره حتما می‌بره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۰:۰۳

حسن آقا دو رکعت نماز تو خود طلای جهان است تو ناراحت چی هستی پسر.ما به داشتن عزیزی چون تو می بالیم به خودت افتخار کن.تو پهلوان ایرانی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۹:۵۹

پهلوانی تختی را حتی با دو طلا شدن هیچ‌وقت نمی‌شود با یزدانی مقایسه کرد. دیدیم که پس از باخت چه رفتار زشتی داشت.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۷ ۱۷:۳۱

خوب است در ارائه نظر عفت کلام رعایت بشود تقریبا نیمی از مدالهای این دوره توسط مازندرانی ها ی غیور اخذ شده است مسئله دیگر یادآوری ها در عرصه ورزش است که باعث عکس العمل قهرمان ما شده است