• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400051410173
  • خبرنگار : 50403

فرماندار شهرستان:

علی‌رغم همه بداخلاقی ها انتخابات تبریز در صحت کامل برگزار شد

علی‌رغم همه بداخلاقی ها انتخابات تبریز در صحت کامل برگزار شد

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان تبریز گفت: متاسفانه عده ای از افراد که رای لازم را اخذ نکردند، با بداخلاقی و تشویش اذهان عمومی به زر و زور و تزویر متوسل شده و به دنبال ابطال انتخابات بودند؛ در حالیکه مجریان با صداقت تمام انتخابات را برگزار کردند و باوجود یک ماه تاخیر در اعلام نتایج رسمی، هیچ خدشه ای در انتخابات به وجود نیامد.

بهروز مهدوی امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد در مراسم تحلیف و آغاز به کار ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر تبریز با اظهار کرد: انتخابات شورا در کلانشهرها به صورت مکانیزه برگزار شد و با توجه به اینکه در ساعات ابتدایی اخذ رای، برخی مشکلات در دستگاه های الکترونیکی اخذ رای به وجود آمده بود، به ناچار در تعدادی از شعب تا زمان آماده شدن دستگاه ها انتخابات به صورت دستی برگزار شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها عصر پنجشنبه و کارت ها ساعت ۱ بامداد روز جمعه به دست ما رسید و با توجه به اینکه در تبریز ۷۰۰ شعبه و ۲ هزار و ۸۴۰ دستگاه وجود داشت و نصب هر کدام از دستگاه ها نیم ساعت طول می‌کشید، مجبور شدیم برای عدم تاخیر در روند انتخابات،  به صورت دستی رای گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۵۴۰ شعبه اخذ رای هیچ مشکلی وجود نداشت و راس ساعت هفت صبح رای گیری آغاز شد اما متاسفانه در ۱۶۰ شعبه انتخابات با تاخیر انجام شد.

مهدوی در خصوص جابجایی نفر سیزدهم در مرحله نهایی شمارش آرا بیان کرد: به خاطر اشتباهی که در ۲ شعبه اخذ رای انجام و آراء مکانیزه به اشتباه در لیست آراء دستی اعلام شد، این اتفاق افتاد که در نهایت در بازشماری نهایی آراء این خطا اصلاح شد.

 وی با اشاره به حضور خود در هیأت تطبیق گفت: در مدت سه سال حضورم در هیات تطبیق، تمامی مصوبات شوراها را مطابق قانون تایید کردیم و تمام تلاش مان این بود که هیچ مصوبه ای بازنگردد و از اعضای شورای ششم می‌خواهم لوایح و موضوعات را صرفا در چارچوب قانون تصویب کنند و از ارجاع کارهای روزمره‌ی شهرداری به صحن علنی شورا خودداری کنند.

فرماندار تبریز در تشریح خواسته های عموم مردم از شورای ششم تبریز گفت: ساماندهی نیروی انسانی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، حمل و نقل آسان درون شهری، گسترش فضای سبز، ساماندهی حاشیه نشینی، حرکت به سوی شهر هوشمند، احیای بازارچه های محلی و الکترونیکی کردن خدمات شهرداری جزو خواسته های اصلی مردم و مسئولان از شوراها است.

به گزارش ایسنا، در مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر تبریز، اعضای هیأت رئیسه سال نخست ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شدند.

براساس این گزارش، طبق آرای اعضای شورا، حجت الاسلام رسول برگی با ۱۰ رای موافق و ۳ رای ممتنع به عنوان رئیس، غلامرضا احمدی با ۱۰ رای موافق و ۳ رای ممتنع به عنوان نائب رئیس، احد صادقی با ۱۲ رای موافق و یک رای ممتنع بعنوان دبیر اول، یاسین بجانی با ۱۳ رای موافقبعنوان دبیر دوم (سخنگو) و محمد حسن اسوتچی نیز با ۱۱ رای موافق و ۲ رای ممتنع بعنوان خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریزانتخاب شدند.

همچنین حکیمه غفوری با ۱۱  و شهرام دبیری با ۱۰ رای به عضویت شورای اسلامی شهرستان تبریز در آمدند.

گفتنی است در این مراسم اعضای شورای شهر سوگندنامه خود را یاد و رسما کار خود را بعنوان عضو شورای شهر تبریز آغاز کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha