• جمعه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400051410202
  • خبرنگار : 71506

تحلیل باخت حسن یزدانی در گفتگو با علیرضا حیدری

تحلیل باخت حسن یزدانی در گفتگو با علیرضا حیدری

دارنده یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک گفت: یزدانی در ثانیه‌های پایانی بد تصیم گرفت و به حریف فرصت زیرگیری داد.

علیرضا حیدری در گفتگو با ایسنا، درباره باخت حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو، اظهار کرد: فکر می‌کنم حساسیت زیاد این مبارزه باعث شد هر دو کشتی‌گیر محتاط کشتی بگیرند. به لحاظ بدنی قدرت حریف بیشتر از یزدانی بود اما به لحاظ نفس هر ۲ پا به پای هم کار کردند. در مجموع هر دو شجاعانه کشتی گرفتند و مبارزه خوبی را شاهد بودیم.

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، افزود: به نظر من یزدانی در ثانیه‌های پایانی بد تصمیم گرفت. او باید مثل تمام ثانیه‌های مبارزه به حریف می‌چسبید و همان تاکتیک را ادامه می‌داد، اگر هم می‌خواست فاصله بگیرد باید بیشتر فاصله می‌گرفت و مثلا یک متر از حریف فاصله می‌گرفت تا کشتی تمام شود نه اینکه در ۵۰ سانتیمتری او بایستد. او باید همانطور حریف را نگه می‌داشت و اجازه زیرگیری نمی‌داد اما تصمیم اشتباه باعث شد امتیاز از دست بدهد.

وی درباره عملکرد دیوید تیلور نیز گفت: تیلور خوب بود. به نظر من نباید روی برد یا باخت خیلی توجه داشته باشیم چرا که هر ۲ کشتی‌گیر خوب بودند. به هر حال کشتی بود و باید در آخر دست یک نفر بالا می‌رفت.

حیدری درباره زیرگیری‌های متعدد حریفان از کشتی‌گیران ایران در مبارزه های مختلف، گفت: قبل‌تر ها خیلی بیشتر روی این موضوع کار می‌شد تا براحتی به حریفان زیر ندهیم اما الان این توجه کمتر شده است. به هر حال نمی‌توانیم پایمان را عقب بگذاریم اما باید راه را بر حریفان ببندیم و اجازه زیرگیری ندهیم. اطری، زارع و یزدانی دستشان را مستقیم روی کتف حریفان می گذاشتند، در حالیکه باید از زیر، دست‌های آن‌ها را مهار می‌کردند و اجازه زیرگیری نمی‌دادند.

ملی‌پوش اسبق کشتی ایران، درباره انتقادات نسبت به کادر فنی گفت: ما در بخش آموزش از رده‌های پایه دچار مشکلات اساسی هستیم. کشتی‌گیران ما از کودکی با برخی روش‌های غلط آموزش دیده‌اند و زمانیکه در میدان‌های حساس مثل المپیک قرار می‌گیرند، ناخودآگاه به همان شیوه عمل می‌کنند.کشتی‌گیران روس به روش‌ها و تکنیک‌های مختلف کشتی می‌گیرند و تکنیک‌های بنداز دارند اما بچه‌های ما با سیستم‌های غیرمتجانس که از کودکی فراگرفته‌اند رشد کرده اند و ملکه ذهنشان شده است. باید بهترین مربیانمان را در رده های پایه بکار بگیریم و استعدادیابی اصولی داشته باشیم اما الان همه می‌خواهند در رده بزرگسالان مربیگری کنند. باید به مربیان رده‌های پایه توجه ویژه داشته باشیم و آموزش های اصولی برای مربیان را در دستور کار قرار دهیم.

وی در پایان گفت: مثلا در همین مسابقه نیمه نهایی سنگین وزن، پتریاشویلی زیرهای ناقص از زارع می‌گرفت اما کشتی‌گیر ما خیمه زدن را بلد نبود. خیمه زدن روی حریف مخصوصا در سنگین وزن یک اصل مهم است اما کشتی‌گیر ما می‌خواست کنده حریف را بکشد که راه و رسم آن را نیز بلد نبود. باید روی مشکلات فنی خیلی بیشتر کار شود و در کنار آن توجه به آموزش اصولی در رده‌های پایه داشته باشیم تا کشتی ما رشد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۱:۰۲

با سلام. کادر فنی کشتی آزاد تنها در کوچینگ ضعیف نبود بلکه استرس خود را به کشتی گیران انتقال داده بودند تا جایی که کشتی گیران ما از ابتدایی ترین اصل، در کشتی آزاد یعنی عقب دادن پای خود در هنگام زیرگیری حریف عاجز بودند و بلعکس روی کول حریف سوار می شدند. در نتیجه شکست راباید پذیرفت و دنبال بر طرف کردن نقص های فنی کشتی خود باشیم، نه به دنبال بهانه...

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۷ ۰۰:۳۵

دوره بعد از شما به عنوان مربی استفاده می کنیم برادر من همونطور که اقای حیدری گفت باید طرف از پایه قوی باشه وگرنه مربی در عرض یه سال نمیتونه کامل سبک کشتی گیرو عوض کنه ،خیلی از این بچه ها پایه ضعیفی دارن و حتی در حد تیم ملی نیستن ،پس اقای محمدی بنده خدا فقط تا حدی می تونه روشون تاثیر بزاره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۱:۳۸

حسن یزدانی کشتی خودشو نگرفت مثل همیشه اونم تقصیر کادر فنی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۲:۴۴

پس کشتی باباتو گرفت اگه کشتی خودشو نگرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۲:۴۶

قلب ایران یزدانی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۳:۴۶

مردانه مبارزه کرد تو قهرمانی ایرانیان هستی شیر مادرت حالت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۵:۱۲

بنام خدا نکات خوبی بود .تمرینات کشتی گیران آمریکایی را که دیدم فاصله خودمان با آنها مشهود بود ای کاش تمام مربیان هم یک دوره آموزش حرفه ای ببینند . خدا پشت و پناه تمام مردم ایران خاک دلیران

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۵:۳۰

چیزی که ما دیدیم این بود. تنها راه حل کادر فنی ایستادن و نگه داشتن تیلور بود. این یعنی محاسبه غلط. کادر فنی میدونست که تیلور رو به جلوکشتی میگیره و بدل کاره یعنی در حقیقت یه معمای پیچیده برای نفوظ کردن. کادر فنی دوسال وقت داشت که این مسعله رو حل کنه ولی تنها راه چاره رو نگه داشتن با دستها دونست. امروزمحمدیان به سعدوالایف میبازه و قیاسی هم اگه از دور اول بگذره یعنی حریف خیلی ضعیفه.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۰۸:۰۶

به صحنه ورود یزدانی به سالن نگاه کنید. کاملا ترسیده و بدون اعتماد به نفس هست. از همونجا خودش را بازنده می دونه.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۰

بنظر من آقای محمدی اجازه حمله به حسن یزدانی نمی داد و اگه یزدانی مثل همیشه جنگنده ظاهر میشد .صد در صد برنده کشتی بود .در اصل تیلور کادر فنی ما رو برد .نه حسن یزدانی رو .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۰۸

شیر آمریکایی پلنگ ایرانی را خورد یزدانی گریه کنان عاجز بدبخت سالن را ترک کرد در آینده هم همینه یاد رسول خادم بخیر وقتی خادارتسف را شکست داد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۱

اصلا جنین نیست نبود داداش حسن از پایی ضربه خورد ک تیلور خوب میدانست ک داداش حسن پاهش صدمه داره حسن اقا وجودش طلاست برای ما

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۳۷

صحبت های اقای حیدری کاملا فنی و حساب شده بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۴۶

اشکال را درفدراسیون کشتی می بینم که کشتی را ازحالت تهاجمی دوران مرحوم خطیب به حالت تدافعی فعلی درآورد وشش مدال المپیک لندن درکشتی حاصل نگرش آن مرحوم بود ودیگر بعید است که تکرار شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۱:۲۲

بدنسازیها و کوچینگ هم خوب نبود و بچه ها تایم 2 اکثرا واگذار کردند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۲:۰۸

بیاید انصاف داشته باشیم!دیوید تیلور از هر لحاظی بهتر از حسن یزدانی بود.و گواه این عرض بنده برد تیلوره.حسن یزدانی بخاطر باختهای قبلی که به حریفش داده بود کاملا محتاط و دفاعی کار میکرد،و برای برد به اتفاقات تکیه کرده بود در حالی که تیلور با انگیزه و هجومی کشتی میگرفت.بهتره تعصب رو کنار بزاریم و بقول علیرضا حیدری ورزش رو از سنین پایین به ورزشکارامون آموزش بدیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۲:۴۱

جناب حیدری شما قهرمان یزدانی افتخاراتشاز شما بیشتره میدان هم زیاد دیده عصبانیت یزدانی از خودش نبود از کادر 3نی بود که توصیه اشتباه بهش داشتند و الا یزدانی با نصف خودش تیلور را میبرد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۱۷:۴۹

سلام آقای یزدانی توقهرمانی ولی بااین رفتا تو با پهلوانی خیلی فاصله داری

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۱

سلام کشتی برد و باخت دارد سر پهلوانمون سلامت. حسن یزدانی فقط یک کشتی گیر نیست یک فرهنگ هست، فرهنگ اخلاق، غیرت و عزت به امید سلامت و صلابت همه پهلوانان سرزمین مون 🤲

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۳:۴۳

سلام حسن یزدانی عزیزمدال نقره مبارکت باشه هرچند نشد اونی که باید میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۶:۴۷

حسن یزدانی جاش تو قلب ماس با هر نتیجه ای. چون این پسر به شدت پهلوون و دوست داشتنیه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۳

تیلورباکمک داورمدال طلا روبرد... ولی دراصل یوزایرانی برنده وقهرمان میدان بود اگرناداوری نمیشد وموقعی که حسن یزدانی تیلور روبازانوازتشک بیرون کرد بهش ۲امتیازرومیدادن الان مدال طلا توگردن پهلوون مابود...

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۴۶

آقا حسن فدا سرت قهرمان ماخیلی دوست داریم .💙💙💙💙❤❤❤❤

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۵ ۱۹:۲۳

زور حریف بیشتره و کاریش نمیشه کرد یزدانی تنها راه رو کنترل کردن حریف دید بد هم نبود ولی توی ثانیه های پایانی به جای تمرکز روی حریف تمرکز ش رو روی وقت گذاشته بود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۸

چرا به یزدانی گفتن چطوری کشتی بگیره ؟ یزدانی رو باید رها می کردن وسط تشک ومی گفتن برو کشتی خودتو بگیر ! همون کشتی که سالهاست می گیری ! بخدا پیروز می شد فقط همین !

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۹

یزدانی به تیلور نباخت مربیان ما باختند !

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۱۳:۵۲

واقعا کشتی نگرفت یعنی نگذاشتند،تیلور فقط با شانس برد انشالله سری بعد حسن خودش باشه تیلور را میبرد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۱۵:۴۱

حسن یزدانی فقط به تجربه و پختگیه حریفش باخت. خداییش سخته زود قضاوت نکنید منم چندتا مقام اولی کشوری در وزن ۸۶کیلو از سال ۸۳ دارم.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۲۰:۳۲

حسن یزدانی باید آخر کشتی گارد را پایین نگه میداشت تا حریف ازش زیر نگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۲۲:۲۹

زمانیکه کشتی‌گیر آمریکایی زیر حسن یزدانی رو گرفته بود، یزدانی باید نمایش(نه اینکه کنده بکشه، فقط نشون میداد) کنده کشیدن رو میداد تا تیلور در حالت دفاع و نگرانی از کشیده شدن کنده خود فکرش برای خاک کردن آزاد نباشه. یا چند ثانیه با همین کش و قوس میگذشت یا داور سرپا میداد. اینو باید مربی از کنار تشک بگه.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۷ ۲۰:۲۷

اخه چراالکی دنبال بهونه میگردید حسن یزدانی درحدتیلورنبود باکدوم فن نتونست باهول دادن کشتی نمیشه گرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۱ ۱۴:۳۲

یزدانی کشتی گیری کار بلد و هجومی است ،در مقابل کشتی گیر کاربردی مثل تیلور بایستی با سبک خودش شروع می‌کرد و پس از کسب امتیاز خوب در نیمه دوم دفاعی کار میکرد،ولی مربی به او فشار آورد تا از ابتدا حریف را هل دهد و دفاعی کارکند .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۰۴:۰۶

وقتی کسی بده و نتونسته عملکرد خوبی داشته باشه برای چی هی بادش می‌کنید چپ و راست میگن پهلوانه-نقرش مثل طلاس واسمون-نمیدونم داورحقش و خورد بعدش فدراسیون و وزارت ورزش جایزه معادل طلا بهش میده. خب به نظرتون کسی که سه بار به یک نفر می‌بازه بااین تحویل گرفتن‌ها میره معایبش و برطرف کنه؟