• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400051610744

استاد فیزیک دانشگاه شیراز نمونه کشوری شد

استاد فیزیک دانشگاه شیراز نمونه کشوری شد

ایسنا/فارس دکتر احمد شیخی، استاد فیزیک دانشگاه شیراز، به‌عنوان عضو هیأت‌علمی نمونه‌ی کشوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ معرفی شد.

آیین نکوداشت اعضای هیات‌علمی نمونه کشوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰، با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در این مراسم، دکتر احمد شیخی، استاد فیزیک دانشگاه شیراز، به‌عنوان عضو هیأت‌علمی نمونه‌ کشوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در کنار برخی دیگر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های کشور معرفی و ازسوی وزیر علوم مورد تقدیر قرار گرفت.

منصور غلامی در این آیین با اشاره به اینکه هرساله سنت تقدیر و بزرگداشت از اساتید برگزیده و مراکز پژوهشی را داشته‌ایم، گفت: در دو سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری احتیاط‌ها بیشتر شده و دنبال فرصت‌های مناسبی برای برگزاری بودیم به همین دلیل تاکید کردم قبل از آغاز سال تحصیلی و شروع مجدد ارزیابی اساتید این برنامه در فرصت باقی‌مانده برگزار شود.

او اظهار کرد: در این مدت تلاش کردیم ارزش‌ها و شاخص‌های اموزش عالی حفظ شود و در همین رابطه، آیین‌نامه ارتقا اعضای هیات علمی با شاخص‌های متعدد و بسیار دقیق و با جزئیات مورد بازنگری قرار گرفت که امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد تا در ارزیابی‌ها موثر باشد.

غلامی ادامه داد: باید تلاش شود تعداد استادانی که دارای ویژگی‌های برتر و نمونه هستند در دانشگاه‌ها افزایش یابند.

وزیر علوم دولت دوازدهم در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت تقویت و گسترش اخلاق در محیط‌های علمی و دانشگاهی تاکید کرد: این مهم باید در اولویت استادان قرار گیرد. کلاس‌های درس قبل از آموزش علم، محل آموزش و توصیه به اخلاق باشد. تربیت دانشجو صرفاً دادن حجم زیادی از اطلاعات علمی نیست. باید توجه ویژه به اخلاق و زیست سالم را در آن‌ها نهادینه کنیم.

تقدیر از اعضای هیأت‌علمی نمونه همیشه ادامه داشته باشد

قائم‌مقام وزیر علوم و رییس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه نیز در بیست و هشتمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری گفت: امیدواریم این حرکت نمادین همیشه ادامه داشته باشد؛ چراکه کوچک‌ترین کاری است که در راستای قدردانی از اعضای هیات علمی می‌توان انجام داد.

باقری گفت: پس از اعلام به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، در موعد مقرر اسامی و پرونده ۷۵ نفر را دریافت کردیم. افراد در چهار شاخه علوم انسانی و هنر، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپروری بررسی و انتخاب شدند.

او افزود: کمیسیونی مرکب از معاونین وزارت و اساتید نمونه سال‌های قبل از میان این افراد، اعضای نمونه هیئت علمی را انتخاب کردند.

باقری خاطرنشان کرد: از میان ۷۵ نفر معرفی شده از ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی، ۱۷ نفر عضو نمونه هیئت علمی از ۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha