• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051610868
  • خبرنگار : 71496

سازمان ملل، آمریکا و فرانسه خواهان آرامش در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی شدند

سازمان ملل، آمریکا و فرانسه خواهان آرامش در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی شدند

سازمان ملل نسبت به پیامدهای وضعیت بسیار خطرناک در مرزهای جنوبی لبنان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، یوآننا ورونتسکا، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در بیانیه‌ای نگرانی شدید خود را از درگیری‌های چند روز گذشته لبنان و رژیم صهیونیستی و تبادل آتش میان دو طرف اعلام کرد.

ورونتسکا با اشاره به اینکه در چارچوب عمل به وظایف خود، رایزنی‌های سیاسی‌اش در این زمینه را افزایش داده و با همه طرف‌های مربوطه تماس گرفته، اجتناب از خشونت و بازگشت آرامش را خواستار شد.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل با هشدار نسبت به اینکه احتمال دارد با بروز اشتباهی در محاسبات، وضعیتی بسیار خطرناک ایجاد شود، تاکید کرد: انتظار می‌رود برای اجتناب از افزایش تنش، بالاترین میزان خویشتن‌داری در پیش گرفته شود.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت ضمن ابراز نگران از تنش‌های شکل گرفته در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی گفت: لبنان نمی‌تواند بحران دیگری را تحمل کند و همه را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) هم در بیانیه‌ای اعلام کردند که کمی پیش از ظهر روز جمعه شلیک موشک‌هایی از خارج منطقه عملیات خود در جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی جولان را رصد کردند.

بر اساس این بیانیه، بلافاصله پس از این حمله موشکی، رژیم صهیونیستی در پاسخ حمله توپخانه‌ای را به سمت اطراف منطقه کفر شوبا در جنوب لبنان آغاز کرد.

استفانو دل کول، فرمانده نیروهای یونیفل در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه با همه طرف‌ها در تماس مستقیم است، آنها را به آتش‌بس فوری دعوت کرد.

از سوی دیگر، سفارت فرانسه در بیروت با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها میان دو طرف لبنانی و اسرائیلی در طول خط آبی، دو طرف را به اجرای آتش‌بس، امتناع از تجاوز به خطوط آبی، رعایت کامل قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه و همکاری با نیروهای یونیفل را خواستار شد.

وزارت خارجه آمریکا نیز دولت لبنان را تشویق کرد خواست مانع حملات موشکی نیروهای حزب‌الله به سمت اراضی اشغالی شود.

ند پرایس، سخنگوی این وزارتخانه گفت: ما از دولت لبنان می‌خواهیم فورا مانع چنین حملاتی شده و کنترل خود را بر این منطقه گسترش دهد.

پرایس افزود: ما تمامی تلاش‌هایی را که برای حفظ آرامش انجام می‌شود، به شدت تشویق می‌کنیم.

حزب‌الله لبنان روز جمعه مسؤولیت شلیک موشک‌ها به اراضی واقع در اطراف پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را برعهده گرفته و اعلام کرد که این موشک‌ها در پاسخ به حملات هوایی شامگاه پنج‌شنبه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان شلیک شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha