• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400051610893
  • خبرنگار : 50176

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

چرا امکانات ضد حریق جنگل‌ها در کشور استفاده نمی‌شود

چرا امکانات ضد حریق جنگل‌ها در کشور استفاده نمی‌شود

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد استفاده از امکانات ضد حریق ساخت وطن در کشور همسایه ترکیه بودیم که برای ما افتخار است اما سؤال اینجاست که چرا این امکانات در حریق جنگل‌های کشور استفاده نمی شود؟

مرتضی محمودوند بیان کرد: از دیرباز باید به موضوع توسعه متوازن توجه می‌شده و نشده و اگر شرایطی را امروز در کشور می‌بینیم براساس عدالت محوری باید باشد.

وی ادامه داد: موضوعی که امروز در بحث شرایط رشد و توسعه و بالندگی کشور می‌بینیم واقعاً برای کل ملت ایران شرایط مساوی نبوده است.

محمودوند با اشاره به این‌که زیستگاه‌های اکوسیستمی که در کشور ما خداوند به ملت ایران هدیه داده یکی بحث جنگل‌های هیرکانی و دیگری بلوط زاگرس است، عنوان کرد: این دو شاخه اکوسیستم، ریه‌های کشور هستند، متأسفانه به کارهای کارشناسی و مسائل علمی توجه نمی‌شود و با لحاظ نکردن نظریات دانشمندان و دانشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند مواجه هستیم، شاید بزرگترین آسیبی که به این مملکت رسیده کار غیر کارشناسی بوده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما می‌گوییم کویر، مناطق کوهستانی، معتدل و هوای مرطوب شمال هرکدام یک اکوسیستم برای زیست جانوری و انسانی است.

وی افزود: امروز ما می‌بینیم براساس توانمندی و دسترسی مسئولین در گذشته تصمیمی گرفته‌اند، به عنوان مثال یک خط لوله آب را برای شرب می‌کشند که به کانال انتقال آب تبدیل و کم کم به تونل انتقال تبدیل می‌شود، این یعنی ما شرایط طبیعی اکوسیستم را به هم می‌زنیم.

محمودوند  ادامه داد: منابع آبی البرز و زاگرس میلیون‌ها سال است سرشاخه‌های رودخانه‌ها و دریاچه‌ها در کشور ما بوده و هست اما امروز با دخالت‌های دست بشر ما آمدیم کاری را به نفع کشور و ملت انجام دهیم ولی ده‌ها یا شاید صدها برابر زیان وارد کردیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمونه بارز این کار صنایع آلاینده است که براساس استانداردهای جهانی یک کارخانه فولاد و پتروشیمی باید در کنار دریا احداث شود، سیاست‌گذاری‌ها اشتباه بوده و توسعه متوازن خود یک فرهنگ است.

وی ضمن تشکر از دانشمندان و وزارت دفاع که برای انتقال آب در آتش‌سوزی‌ها هواپیماهای سنگین را طراحی و ساختند، بیان کرد: امروز در بحث کشور همسایه ترکیه از این هواپیما استفاده کردند که افتخار بزرگی است اما سؤال اینجاست ما ده‌ها بار جنگل‌هایمان آتش گرفته چرا این امکانات به داد جنگل‌های زاگرس و هیرکانی نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۶ ۱۳:۲۹

چون رفته اند ترکیه کمک!!