• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400051610940
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی + فیلم

جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی + فیلم

ایسنا/اصفهان امروز، چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی است؛ نهادی که تأثیری آرام اما بسیار عمیق بر فضای حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی ایران و اصفهان دارد...

جهاد دانشگاهی، بارها و بارها، مأموریت‌های بنیادینی که در کل کشور بر زمین مانده و متولی نداشته را در دست گرفته و بعد از رساندن طرح به بلوغ، آن را واگذار کرده است. در طول چهل و یک سال گذشته، تجربه ثابت کرده، هر وقت که جهاد دانشگاهی دیده‌شده و فعالیت های این جهادگران به رسمیت شناخته‌شده‌ است، پشیمانی‌ به بار نیامده و از همان ابتدا، ارتباطی مستحکم شکل‌گرفته است.

خانواده‌ سخت‌کوش و خردمند جهاد دانشگاهی اصفهان در یک سال گذشته کار خود را به شکل مجدانه و بدون سر و صدا انجام داده اند. به طوری که سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ این نهاد تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت و در این دوران فعالیت خود را ادامه داد.

در حوزه آموزش، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نشان داد «اگر بخواهیم، می‌توانیم»؛ جایی که کرونا تهدیدی برای مراکز آموزشی شد، این مرکز توانست با تقویت زیرساخت‌های آموزشی خود از شیوه‌های نوین بهره گرفته و فراگیرانی از دیگر شهرهای کشور و حتی کشورهای همجوار را جذب کند و به نوعی آموزش‌های خود را با کمک بستر الکترونیک جهانی سازد. آموزش بیش از ۳۲ هزار نفر فراگیر از افتخارات جهاد دانشگاهی اصفهان در این دوران است. علاوه بر دوره‌های عمومی، دوره‌های مهارت محور و وبینارهای مختلف و دوره های ضمن خدمت مختلف نیز برگزار شده است.

پژوهش که از ابتدای تاسیس جهاد دانشگاهی، جایگاه ویژه ای در اهداف و برنامه‌های آن داشته نیز دیگر بخش فعال جهاد دانشگاهی اصفهان است که با تمرکز بر حوزۀ علوم انسانی با زمینۀ تخصصی مطالعات شهری، مأموریت خود را یاری‌گری به سیاست‌گذاری و مدیریت عالمانه شهری قرار داده است. همچنین آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با قدمت ۴۰ ساله در دوران کرونا با قدرت فعال بود و در کنار آن، مرکز درمان در منزل نیز بسته به نیاز مردم راه‌اندازی شد. هر دوی این مراکز، اکنون با تعرفۀ عمومی (نیمه‌دولتی) و با کیفیت خوب در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

اتفاقات حوزۀ فرهنگ در جهاد دانشگاهی با اتکای جدی بر توان دانشجویان رقم می خورد و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان، رابط خوبی بین دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با عرصه های مختلف اجتماعی است. خبرگزاری دانشجویی ایسنا، از معتبرترین خبرگزاری‌های کشور، در کنار خبرگزاری ایکنا که رسانۀ تخصصی قرآنی است نیز طی سال های متمادی مرجعیت مناسبی پیدا کرده و در بحران کرونا به خوبی به فعالیت خود ادامه دادند. از سوی دیگر، فروشگاه کتاب جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، در یک سال گذشته با تغییرات جدی تناسب بیشتری با نیازهای بازار پیدا کرد و در حال حاضر، سبد فرهنگی متنوع‌تری را ارائه می‌دهد. البته اختصاصیت دانشگاهی آن همچنان حفظ شود. واحد انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان نیز با انتخاب زمینۀ موضوعی شهر و علوم انسانی در حال تجدید برند است و به‌زودی اخبار خوبی از این بخش خواهیم شنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha