• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400051611025
  • خبرنگار : 50163

فرماندار شهرستان ابهر:

وحدت و همدلی رمز موفقیت شوراهای اسلامی است

وحدت و همدلی رمز موفقیت شوراهای اسلامی است

ایسنا/زنجان فرماندار شهرستان ابهر گفت: وحدت و همدلی رمز موفقیت شوراهای اسلامی است.

وجیه‌الله نوروزی پیش از ظهر امروز (۱۶ مردادماه) در جمع اعضای شورای اسلامی شهر ابهر با بیان اینکه خدمت به مردم یک آزمون الهی است، اظهار کرد: شوراها همان‌گونه که به جایگاه مردمی این نهاد واقف هستند، اگر نسبت به وظایف محوله اهمالی داشته باشند در قبال خون شهیدان و همه زحمت‌کشان این نظام مدیون هستند.

وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر ابهر باید تلاش کنند الگوی مناسبی برای همگان باشند تا شاهد محسوس بودن توسعه، عمران و آبادانی شهر برای شهروندان ابهری باشیم.

این مسئول با اشاره به نتیجه آرای انتخابات هیئت رئیسه و انتخاب دو بانو به عنوان رئیس و نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر ابهر، یادآور شد: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، این‌ انتخاب نشان از اعتماد به بانوان در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ابهر به‌ عنوان دومین شهر استان دارای پتانسیل‌های متنوع و فراوانی به لحاظ موقعیت جغرافیایی است، گفت: همدلی، وحدت و اتفاق‌نظر در بین اعضای شورا و استفاده از همه امکانات و توانمندی‌های شهر، شورا را به سوی توفیق رهنمون خواهد کرد.

نوروزی با اشاره به نقش و اهمیت انتخابات و جایگاه شورا در نظام جمهوری اسلامی، ادامه داد: شورا به معنای دادن حق انتخاب و دخالت شهروندان در تعیین سرنوشت خود و شهر است و کسانی که به عنوان شورا در قبال رای مردم قبول مسئولیت می‌کنند، تکلیفی بر عهده می‌گیرند که هم باید در پیشگاه خدا و هم در برابر مردم پاسخ‌گو باشند.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه شورا یعنی محلی برای خرد جمعی و باید خروجی تصمیمات آن در مسیری سالم و در راستای خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: احترام متقابل بین اعضای شورا می‌تواند به همدلی بیشتر و انسجام آن کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب شهردار، گفت: مطابق قوانین، یکی از مهم‌ترین وظایف شورا انتخاب شهردار در سریع‌ترین زمان ممکن است که باید اعضای شورا با لحاظ کردن همه شرایط و ظرفیت‌ها نسبت به تعیین متولی شهر اقدام کنند، چون شهر نباید در هیچ شرایطی به حال خود رها شود.

نوروزی هم‌وزن بودن شهر و شهردار، داشتن ایمان، تعهد، سابقه  مدیریت، رعایت چارچوب‌های قانونی، تعامل با مردم و مسئولان، تخصص و توانمندی اداره شهری در ابهر را لازمه و شاخصه انتخاب شهردار عنوان کرد و متذکر شد: شهرداری جایی برای آزمون و خطا نیست، چون هدر دادن زمان و اعتبارات خیانت به مردم و شهر است شوراها با یک انتخاب درست می‌توانند به سربلندی شورا و اعتبار بخشیدن به آن کمک کنند که این موضوع باعث افزایش اعتماد موکلین خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha