• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400051611191
  • منبع : نمایندگی ایلام

جواد فروغی با استقبال مردم و مسئولان وارد ایلام شد/ تقدیر از مدال‌آور المپیک در استانداری

جواد فروغی با استقبال مردم و مسئولان وارد ایلام شد/ تقدیر از مدال‌آور المپیک در استانداری

ایسنا/ایلام «جواد فروغی» دارنده مدال طلای تیراندازی المپیک توکیو با استقبال باشکوه مردم و جمعی از مسئولان وارد ایلام شد.

 «جواد فروغی» تیرانداز شایسته ایلامی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو پس کسب مدال طلا و بازگشت به ایران، امروز شنبه و با حضور رییس فدارسیون تیراندازی با استقبال پرشور مردم، مسئولان و جامعه ورزشی وارد استان شد.

«علی دادگر» رئیس فدراسیون تیراندازی ، در حاشیه استقبال از  جواد فروغی تیرانداز المپیکی در ایلام با بیان اینکه ایران طول تاریخ در رشته تیراندازی المپیکی نداشت که با تلاش این ورزشکار شایسته بعنوان مدعی در کنار سایر قدرت‌های بزرگ قرار دارد، اظهار کرد: برای اعزام تیم ایران از سه سال پیش برنامه ریزی هایی صورت گرفت و با سختی‌های بسیاری از جمله تحریم ها، کرونا و افزایش نرخ ارز نیز همراه بود اما فروغی موفق شد در قطر سهمیه المپیک را کسب و امروز در راس قدرت های دنیا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  این مدال علاوه بر افتخارآفرینی برای کشور سبب می شود استان ایلام و دهلران بیشتر از گذشته دیده شود و با توجه به استعدادهای ورزشی موجود می توان از این ظرفیت بهره بیشتری کسب کرد.

«مظفر علی‌شائی» مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز گفت: افتخارآفرینی جواد فروغی نه تنها یک حماسه ورزشی و نشان دادن تلاش، برجستگی و درخشش حرفه‌ای در میدان ورزش است بلکه نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک به نام او ثبت شد.

«محمدنوذری» استاندار ایلام،  در نشست تقدیر از قهرمان تیراندازی المپیک، ضمن تبریک مجدد این مقام به مادر جواد فروغی، مردم دهلران و استان ایلام اظهار کرد: تاثیر ورزش در معادلات جهانی بر کسی پوشیده نیست و آقای فروغی در این میدان توانست دل مردم ایران را شاد کند.
وی اثر یک مدال المپیک را خیلی بیشتر از میلیاردها دلار سرمایه گذاری در روند معادلات جهانی دانست و گفت: گاهی با همت یک جوان پر تلاش می توان میادین جهانی را فتح کرد و پرچم مقدس کشور عزیزمان را به اهتزاز در آورد.
نوذری با اشاره به شرایط روز جامعه و درگیری مردم با بیماری منحوس کرونا گفت: پرستار بودن یک افتخار بزرگی است که جامعه را از مخاطرات می رهاند و سپری برای حفظ سلامت مردم ایجاد میکند که این افتخار نیز نصیب این ورزشکار نمونه استان شده است.
وی رقابت ورزشی و کسب مدال المپیک را منشا وحدت جامعه جهانی و داخل ایران دانست و گفت: تاثیر گذاری این مدال اهمیت زیادی برای ما در جامعه جهانی دارد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش، توجه به ورزش تیراندازی در شهرستان دهلران را از اولویت های خود در توزیع اعتبارات 1400 دانست و خاطرنشان کرد: بسیار علاقمند بودم که در مراسم استقبال آقای فروغی شخصا حضور داشته باشم اما همزمانی مراسم با نشست رئیس جمهور  با استانداران ، مانع از حضور بنده در مراسم استقبال شد و به همین دلیل معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار در مراسم استقبال حضور پیدا کرد.
در پایان این مراسم استاندار ایلام  و مدیر کل ورزش و جوانان با اهداء یک دستگاه خودرو سمند از تلاش‌های جواد فروغی تقدیر و استاندار دستور اهدا یک قطعه زمین در دهلران را صادر کرد.

فروغی ملی‌پوش تپانچه کشورمان با کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک توکیو تاریخ‌ساز شد، او با کسب نخستین مدال طلا چراغ اول کاروان ایران را در توکیو روشن کرد.

این ورزشکار ایلامی در فینال با عملکردی قابل تحسین از همان ابتدا قدرت خود را به رخ حریفان کشید و توانست فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان حفظ کند تا در نهایت با کسب مدال طلای المپیک به کار خود پایان دهد.

تیراندازی با این مدال فروغی به پنجمین رشته ورزشی مدال‌آور ایران در المپیک تبدیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha