• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400051611215
  • خبرنگار : 50448

حسینیه اعظم برازجان شروع به کار کرد

حسینیه اعظم برازجان شروع به کار کرد

ایسنا/بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از تجهیز و راه‌اندازی مرکز موقت بیماران سرپایی کووید ۱۹ واقع از سوی تیم پرستاری در حوادث و بلایا در حسینیه اعظم شهر برازجان خبر داد.

ماریا خویشدوست اظهار کرد: با توجه به خیز پنجم کرونا و افزایش بیماران بستری و سرپایی و همچنین پر شدن ظرفیت تخت‌های بخش‌های کرونایی بیمارستان شهید گنجی برازجان، ستاد مقابله به کرونا شهرستان دشتستان تصمیم به تجهیز و راه‌اندازی مرکز موقت بستری بیماران کووید ۱۹ در خارج از فضای بیمارستان گرفت.

وی تصریح کرد: فضای فیزیکی حسینیه اعظم شهر برازجان با توجه به وسعت و امکان دسترسی آسان‌تر بیماران به عنوان مرکز موقت بستری انتخاب‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: هم‌اکنون در مرکز موقت بیماران سرپایی ۴۵ تخت بستری ویژه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا وجود دارد که ۴۵ تخت آن به صورت کامل تجهیز شدن شده است.

خویشدوست عنوان کرد: مرکز موقت بیماران کرونایی با همکاری و تلاش تیم پرستاری در حوادث و بلایا شبکه بهداشت و درمان دشتستان، فرمانداری، بیمارستان شهید گنجی، سپاه پاسداران، ناحیه مقاومت بسیج، هیئت امناء حسینیه اعظم، گروه‌های جهادی، بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، بیمارستان مهر برازجان، اورژانس ۱۱۵، کلینیک تخصصی نوید، دانشگاه آزاد اسلامی، کلای پزشکی ناصری و شرکت اکسیژن آقای ستوده تجهیز و راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از علوم پزشکی بوشهر، وی گفت: شهروندان شهرستان دشتستان مانند چند ماه گذشته همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی ها و شرکت در مراسمات تجمعی مانند عروسی، تشییع پرهیز نمایند تا شاهد روند نزولی این بیماری در شهرستان باشیم.

مدیر درمانی مرکز موقت بیماران سرپایی کووید ۱۹ برازجان نیز عنوان کرد: در حال با پذیرش بیماران سرپایی کووید ۱۹ ساعت کار این مرکز از ۸ صبح لغایت ۲۰ شب است و در روزهای آینده شبانه‌روزی خواهد شد.

عباس باقرپور برازجانی در خصوص پذیرش و هدایت بیماران کرونایی اضافه کرد: ابتدا بیماران در بیمارستان شهید گنجی پذیرش شده و با تشکیل پرونده و پس از انجام مقدمات و امور درمانی –تشخیصی و معاینه پزشک، به تشخیص کادر پزشکی مستقر، در صورت برخوردار بودن از شرایط متناسب و بهتر دستور انتقال به مرکز موقت بستری بیماران کرونایی حسینیه اعظم صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha