• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400051611298
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار:

اختیارات ستادهای استانی کرونا افزایش پیدا کند

اختیارات ستادهای استانی کرونا افزایش پیدا کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان شیوع و مدیریت بیماری کرونا در استان‌های کشور متفاوت است، گفت: ستاد ملی کرونا برای مدیریت هرچه بهتر کرونا در استان‌ها باید اختیارات ستادهای استانی را افزایش دهد تا مسئولان استانی به فراخور وضعیت استان تصمیم‌گیری کنند.

اقبال عباسی ۱۶ مردادماه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور در جمع اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تا روز سه‌شنبه هفته جاری تمامی مسائل و مشکلات مرتبط با مدیریت بیماری کرونا در استان احصا و سپس راهکارهای جدید برای بحث کنترل شیوع بیماری و مدیریت آن نیز توسط اعضای ستاد ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای بحث مدیریت بیماری کرونا باید چند مسئله مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: یکی از مشکلات فعلی در بحث مدیریت بیماری کرونا در مراکز درمانی کمبود نیروی انسانی است، می‌توان از بین فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری و رشته‌های مرتبط به‌صورت قراردادی نیرو جذب و در مراکز درمانی بکارگیری کنیم.

وی افزود: تلاش شود از نیروهای جوان برای بکارگیری در مراکز درمانی به جای بازنشستگان استفاده شود، همچنین در بحث تبدیل وضعیت و استخدام پرنسل بهداشت و درمان، اولویت با نیروهای قراردادی باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه اعتبار کافی برای پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان در نظر گرفته شود، عنوان کرد: همچنین باید اعتباری برای خرید تجهیزات و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرایط شیوع و مدیریت بیماری کرونا در استان‌های کشور متفاوت است، گفت: ستاد ملی کرونا برای مدیریت هرچه بهتر کرونا در استان‌ها باید اختیارات ستادهای استانی را افزایش دهد تا مسئولان استانی به فراخور وضعیت نسبت به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره اینکه امکان ورود به پیک ششم کرونا در چهارمحال و بختیاری پس از پایان تعطیلات عاشورا و تاسوعا وجود دارد، تاکید کرد: عموما در ایام دهه محرم بسیاری از هم‌استانی‌های ساکن در سایر شهرهای کشور برای شرکت در مراسمات عزاداری تاسوعا و عاشورا به استان باز می‌گردند، این مسئله باعث شکل‌گیری تجمعات خانوادگی و شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر باید جلوگیری از برگزاری تجمعات در اولویت مسئولان قرار بگیرد و نظارت‌ها نیز تشدید شود، دانشگاه علوم پزشکی یک پیش‌بینی دقیق از وضعیت استان در چند ماه آینده از نظر شیوع ویروس کرونا در جلسه آینده ستاد ملی کرونا ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha