• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400051611387
  • خبرنگار : 50294

مشارکت ۶۱۲ هیئت مذهبی در کردستان برای اجرای برنامه‌های ماه محرم

مشارکت ۶۱۲ هیئت مذهبی در کردستان برای اجرای برنامه‌های ماه محرم

ایسنا/کردستان رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: برنامه‌های ماه محرم امسال با مشارکت مردم در ۶۱۲ هیئت مذهبی استان برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: امسال با حمایت‌ها و مشارکت‌های مردم استان کردستان برنامه‌های محرم در ۶۱۲ هیئت مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام محرم طی محرم امسال در کردستان عنوان کرد: برگزاری ۲۴ مراسم همایش شیرخوارگان حسینی(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، برگزاری ۱۲۰ ایستگاه سلامت و صلواتی مردمی با رعایت کامل موارد ابلاغی، برگزاری ۴۰۰ محفل قرآنی در هیئات، مساجد و حسینیه‌ها که شرایط حضور مخاطبین را دارند و برگزاری ۱۷۵ مراسم دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا با رعایت کامل نکات بهداشتی از جمله این برنامه‌هاست.

خزاعی با اشاره به حضور ۵۰۰ روحانی و ماموستا برای سخنرانی در برنامه‌های ایام محرم و مشارکت ۴۰۰ مداح نوحه‌خوان در این برنامه‌ها خاطرنشان کرد: برگزاری ۲۰۰ روضه خانگی ویژه خانواده‌های هیئات مذهبی از دیگر اقداماتی است که در ماه محرم انجام خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان از تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی کمک‌های مومنانه در ایام محرم خبر داد و گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز جزو برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم خواهد بود.

وی تهیه و پخت ۲۸ هزار پرس غذای گرم و توزیع بین مناطق محروم در شهرها و روستاهای استان و انجام تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی در استان اعلام کرد.

خزاعی حفظ سلامت مردم و عزاداران را از مهمترین اهداف خادمان عاشورایی دانست و گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران در تمامی برنامه‌ها رعایت خواهد شد.

وی اعلام کرد: تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر نیز کلید وازه هیئات مذهبی استان است و محرم نیز تجلی امر به معروف بوده و بی‌شک قیام امام حسین(ع) نیز برای اجرای همین فریضه الهی بوده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان از امام حسین(ع) بعنوان محور وحدت و انسجام اسلامی در استان یاد کرد و افزود: ارادت مردم کردستان به اهل بیت علیهم السلام تحسین برانگیز است و مردم این خطه از میهن همواره علاقه و وفاداری خود را به خاندان رسول گرامی اسلام(ص) نشان داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha