• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1400051611510
  • منبع : پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات

وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور در دسترس قرار گرفت

وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور در دسترس قرار گرفت

وب سایت مرکز رصد فرهنگی کشور با هدف دسترسی به این مرکز راه اندازی شد. رصد مستمر وضع موجود و تغییر و تحولات فرهنگی و ارائه گزارش از این تحولات عمده هدف کارگروه رصد فرهنگی عنوان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات، در وبسایت مرکز فرهنگی که با نشانی http://ircud.ir در دسترس است، می‌توان گزارش‌های مراکز و نهادها (اعم از گزارش های راهبردی، پیمایش ها، آمارنامه ها، سالنامه ها و ...) را تجمیع و دسته‌بندی کرد. تهیه گزارش‌های ترکیبی و روندی (و نموداری) از گزارش‌های موجود و تهیه گزارش‌های اینفوگرافیک و نیز انتشار گزارش های رصد  فرهنگی که در مرکز رصد تولید شده است از قابلیت‌های این سایت است.

دستیابی مستمر به تصاویر واقع بینانه از وضعیت فرهنگی و هنری کشور هدف از تشکیل «کارگروه رصد فرهنگی» عنوان شده است.

گفتنی است، شهریور ۱۳۹۸، ماده واحده تشکیل کارگروه رصد فرهنگی (مصوب جلسه اول ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور مورخ ۲۹ تیر ۱۳۹۸) از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

متعاقب این مصوبه، آیین‌نامه اجرایی کارگروه رصد فرهنگی در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۹ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای اجرا ابلاغ شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس کارگروه) رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (دبیر کارگروه) مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما، دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیرکل مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و سه نفر از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری (به پیشنهاد دبیر و تأیید رئیس کارگروه) اعضای این کارگروه هستند.

اعضاء مدعو و مهمان کارگروه برحسب موضوع می‌تواند شامل مدیران و معاونان دیگر دستگاه‌های پژوهشی و فرهنگی نیز باشد. چشم‌انداز کارگروه رصد، مبتنی بر شبکۀ به هم پیوستۀ همۀ دستگاه‌های رصدی فرهنگی و هنری است و هدف آن این است که دایرۀ ذینفعان خود را توسعه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha