• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051711768
  • خبرنگار : 71588

استقبال کشورهای عربی از انتخاب فرستاده جدید سازمان ملل در یمن

استقبال کشورهای عربی از انتخاب فرستاده جدید سازمان ملل در یمن

کویت، امارات، عمان و مصر با صدور بیانیه‌های رسمی به صورت جداگانه از انتخاب هانس گروندبرگ، دیپلمات سوئدی به عنوان فرستاده ویژه این سازمان به یمن به جای مارتین گریفیث، فرستاده سابق این سازمان استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در جریان تماس تلفنی با هانس گروندبرگ ضمن عرض تبریک برای انتخاب وی به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، بر حمایت کشورش از تمامی تلاش‌ها برای حل دائمی بحران یمن تاکید کرد.

در همین راستا، بدر البو سعیدی، وزیر خارجه عمان ابراز امیدواری کرد که مهارت و تجارب گروندبرگ در برقراری آتش بس فراگیر و همیشگی سهیم باشد تا تحقق روند سیاسی تسهیل یابد.

وزارت خارجه امارات نیز ضمن استقبال از تعیین هانس گروندبرگ به عنوان نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن بر حمایت خود از تمامی تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد.

در همین رابطه، وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تبریک به گروندبرگ، اعلام کرد: ما به همکاری با شما در تلاش‌ها برای حمایت از حل و فصل بحران یمن چشم امید دوخته‌ایم.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حساب توئیتری خود اعلام کرد که ریاض از تعیین هانس گروندبرگ به عنوان نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورش برای گروندبرگ جهت ایفای وظیفه جدیدش آرزوی موفقیت می‌کند، گفت: "حمایت عربستان از تمام تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن و پایان دادن رنج مردم این کشور، ادامه خواهد یافت."

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیشتر هانس گروندبرگ، دیپلمات سوئدی را به جای مارتین گریفیث به عنوان نماینده ویژه خود در امور یمن تعیین کرد.

براساس گزارش‌ سازمان ملل متحد، طی حدود هفت سال اخیر ۲۳۵ هزار یمنی طی درگیری‌ها در این کشور کشته و زخمی شده‌اند. همچنین ۸۰ درصد از شهروندان یمنی به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha