• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051711772
  • خبرنگار : 71477

با وجود هشدار کره شمالی،

کره جنوبی مانور نظامی مشترک با آمریکا را برگزار می‌کند

کره جنوبی مانور نظامی مشترک با آمریکا را برگزار می‌کند

منابع آگاه امروز (یکشنبه) اعلام کردند، با وجود هشدارهای کره شمالی دال بر اینکه مانور نظامی مشترک کره جنوبی-آمریکا بر روابط دو کره سایه می‌افکند، سئول به طور آزمایشی تصمیم گرفته تا این مانور قریب‌الوقوع را طبق برنامه و البته در مقیاسی کوچک‌تر به خاطر پاندمی کرونا برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، امکان و چگونگی برگزاری این مانور نظامی تابستانی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است، به ویژه پس از آنکه کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی هشدار داد که این مانورها روحیه و شرایط سازش ایجاد شده پس از بازگشایی خطوط ارتباطی دو کره را خدشه‌دار خواهد کرد.

یک منبع دولتی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا این مانور را طبق برنامه برگزار کنیم؛ مانوری که امری عادی و ضروری برای یک وضعیت آمادگی ترکیبی و مشترک محسوب می‌شود. ما به رایزنی‌ها با آمریکا در این خصوص ادامه می‌دهیم.

یکی دیگر از منابع آگاه گفت، مانور "آموزش ترکیبی پست فرماندهی" که توسط کامپیوتر شبیه‌سازی می‌شود، قرار است ۱۶ تا ۲۶ اوت (۲۵ مرداد تا چهارم شهریور) برگزار شود که احتمالا پس از آموزش چهار روزه نیروهای مدیریت بحران که قرار است ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) آغاز شود، صورت می‌گیرد.

کره شمالی همواره مخالف چنین مانورهایی بوده و آنها را به عنوان تمرینی برای جنگ محکوم کرده است.

منبع مذکور گفت: این مانور قریب‌الوقوع شامل یک حداقل نیرو خواهد بود که حتی از مانور فصل بهار هم کوچک‌تر است و در آن هیچ تمرینی در فضای باز انجام نخواهد شد. وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه تصمیم گرفت در بحبوحه پاندمی کرونا سفت و سخت‌ترین برنامه آنتی‌ویروس برای کل نیروهای نظامی را تا ۲۲ اوت (۳۱ مرداد) تمدید کند.

کره جنوبی از اواخر ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده است.     

آمریکا و کره جنوبی مانور فصل بهار ار به خاطر پاندمی کرونا و تلاش‌های صلح‌آمیز شامل کره شمالی در مقیاسی کوچک برگزار کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که مانورها در فضای باز به جای اینکه در یک بازه زمانی خاص انجام شوند، در طول سال انجام شده‌اند.

"بو سئونگ-چن"، سخنگوی ارتش کره جنوبی گفت: همزمان با اینکه شرایط مربوطه را با دقت دنبال می‌کنیم، درباره جزئیات این موضوع با آمریکا نیز رایزنی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha