• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400051711868
  • خبرنگار : 71505

عضو شورای شهر تهران:

شهردار منتخب مورد حمایت هر ۲۱ عضو شورا خواهد بود

شهردار منتخب مورد حمایت هر ۲۱ عضو شورا خواهد بود

یک عضو شورای شهر تهران گفت: تضارب آرا در میان اعضا در انتخاب شهردار آینده پایتخت و سایر موضوعات امری طبیعی است.

به گزارش ایسنا، سید احمد علوی در دومین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: تلاقی روز خبرنگار و آغاز جلسات رسمی شورای ششم شهر تهران را به فال نیک گرفته و هفدهم مرداد را به قشر خدوم خبرنگار تبریک عرض می‌کنم. گرامی باد یاد و خاطره شهدای خبرنگار که در راه روشنگری جان خود را فدای آگاهی کردند.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند با قلم خود دست فاسدان را از بیت‌المال کوتاه کنند.

علوی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد نیاز به ابزار و ایجاد آگاهی دارد، گفت: تصور می‌کنم یکی از وجوهی که شورای ششم و جامعه خبری می‌توانند حول آن همکاری مشترکی داشته باشند، تعامل سازنده در ریشه‌کن‌سازی فساد است.

وی ادامه داد: لذا به عنوان منتخب مردم تهران از این جامعه فرهیخته می‌خواهم در دوره مسئولیت ما هر جا ردّی از باج‌خواهی و فساد در اداره شهر دیدند آن‌را فریاد بزنند و بازوان پرتوان ما در راستای فسادستیزی و ریشه‌کن سازی رانت‌خواری و ویژه‌خواری باشد. از مسئولین ذی‌ربط در حوزه فرهنگ و دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در شروع امر می‌خواهم تدابیری را ویژه بحث معیشت و امنیت شغلی این قشر زحمت‌کش بیاندیشند.

علوی در ادامه در مورد انتخاب شهردار تهران گفت: نکته دیگری که باید عرض کنم مربوط به انتخاب شهردار آینده تهران می‌شود. ابتدا از آحاد جامعه می‌خواهم با توجه به متن و پرهیز از حواشی، فضایی آرام را برای شهردار بعدی فراهم کنند.

وی افزود: تضارب و تفاوت آراست که شورایی پویا و سرزنده را می‌سازد. به عبارتی اگر این اختلافات نظر نباشد و تنها یک صدا شنیده شود، نمی‌توانیم منافع آحاد جامعه را تامین کنیم. اگر همکاران من در مورد یک برنامه، طرح و لایحه تفاوت نظر نداشته باشند نمی توانیم بهترین تصمیمات را برای شهر و شهروندان بگیریم. بنا بر این باز هم تاکید می‌کنم تضارب آرا در میان اعضا در انتخاب شهردار آینده پایتخت و سایر موضوعات امری طبیعی بوده و این موضوع نمی‌تواند دستمایه‌ دشمنان انقلاب برای به حاشیه بردن شورای انقلابی شود.

شهردار منتخب مورد حمایت هر ۲۱ عضو شورا خواهد بود

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در پاسخ به شیطنت‌های تعداد قلیلی از رسانه‌ نماها در چند روز اخیر باید عرض کنم هر یک از گزینه‌های شهرداری تهران حتما جزو نیروهای زبده، متخصص، متعهد و انقلابی بوده‌اند که توسط همکارانم تا این مرحله از انتخاب بالا آمده‌اند. در تخصص ایشان تردیدی نیست لذا شهردار منتخب قطعا انقلابی، جهادی، کارآمد و مومن می باشد و مورد حمایت هر ۲۱ عضو شورا خواهد بود.

علوی گفت: نکته بعدی که باید بر آن تاکید کنم، موضوع احترام به همکاران ما در شهرداری است. طی چهارسال گذشته متاسفانه کمتر به مسائل معیشتی و رفاهی کارمندان شهرداری توجه شده است. انتصابات صورت گرفته در شهرداری نیز کمتر بر اساس شایستگی بوده و مدیران عمدتا سفارشی منصوب شده‌اند. رفتارهایی صورت گرفته که انگیزه را از کارمندان گرفته، استخدام و انتصاب اتوبوسی فارغ‌التحصیلان مدرسه یا دانشگاهی خاص در دوره گذشته باعث شده کارمند شهرداری هیچ پیشرفتی را برای خود متصور نباشد.

وی ادامه داد: لذا در ابتدا به کارمندان شهرداری قول می‌دهم تا توان دارم از ایشان حمایت کنم و جلوی انتصابات اتوبوسی افراد تحمیل شده به شهرداری بایستم و در جهت ارتقای سطح رفاهی و شغلی ایشان کوشا باشم. مواردی که عنوان شد از اهداف چهارساله بنده محسوب می شود و امیدوارم در نطق پایان دوره بتوانم گزارش موفقیت خود را به سمع شهروندان محترم برسانم.

عضو شورای شهر تهران گفت: خدمت به شهروندان از امروز آغاز شده و از خداوند منان عاجزانه تقاضا دارم که بنده و ۲۰ عضو دیگر شورا را در این مسیر همواره یاری رساند و مانع شرمندگی ما در مقابل شهروندان شود. ما خادمین شهروندان تهرانی خود را از مردم می دانیم و دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم. شهروندان بهترین یاریگران مدیران شهری هستند و حضور در محلات و شنیدن دغدغه ها و مشکلات آنها از افتخارات ما محسوب می شود که امیدواریم با کمک خداوند در تمام این چهار سال توان اجرای آن را داشته باشیم.ان شاءالله با انتخاب شهرداری جهادی و هدایت های آقای مهندس چمران عزیز، خدمتگزاران خوبی برای شهروندان تهران باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha