• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400051711933
  • خبرنگار : 71620

جدی: کشاورزان و دامپروران در اثر سیاست‌های غلط تحت ستم قرار گرفتند

جدی: کشاورزان و دامپروران در اثر سیاست‌های غلط تحت ستم قرار گرفتند

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی از وزارت نیرو خواست تا نسبت به تخصیص حداقل ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان خراسان شمالی اقدام جدی کند.

به گزارش ایسنا، علی جدی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: کشاورزان و دامپروران جهادگران واقعی جبهه سلامت و امنیت غذایی کشور هستند که طی سال گذشته به شکل بی‌سابقه‌ای در اثر سیاست‌های غلط، بی‌توجهی‌ها، بی‌تدبیری و ناهماهنگی بین وزارت‌خانه‌ها و دولت تحت ستم قرار گرفتند و چند دهه زحمات نظام برای توسعه صنعت کشاورزی و دامپروری به باد رفت. ضرورت دارد دولت سیزدهم مشکلات این قشر زحمت‌کش را پیگری کند و در اولویت قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: در صورت بی توجهی به کشاورزان و دامپروران امنیت غذایی و سلامت کشور به خطر می‌افتد. بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب سطحی و ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب مرزی از استان من خارج می‌شود. متأسفانه در حوزه آب شرب نیز بیش از ۳۰۰ روستا از ۸۰۰ روستا با تنش آبی مواجه هستند. مگر مردم حتما برای اعتراض به خیابان بیایند که در کانون توجه مسئولان قرار بگیرند؟

وی از وزارت نیرو خواست تا نسبت به تخصیص حداقل ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان خراسان شمالی اقدام جدی کند.

جدی همچنین به رتبه بندی فرهنگیان و همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: از دولت می‌خواهم لایحه رتبه‌بندی را جدی بگیرد. دولت باید فکری به حال جوانان بی‌کار و بانوان سرپرست خانوار کند. آیا می‌دانید در یک سال گذشته با وجود بحران کرونا، چه بر این اقشار گذشته است؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: همه این نظام از سر تا پا باید بسیج شود تا در جهت اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان تلاش کند. امروز به فکر باشیم که فردا دیر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در پایان از سید ابراهیم رئیسی خواست تا در انتخاب مدیران استانی دقت کند و افراد مردمی، متخصص، انقلابی و جوان را برگزیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha