• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400051712308
  • خبرنگار : 71145

واکنش حماس و جهاد به احکام ظالمانه عربستان در حق بازداشتی‌های فلسطینی

واکنش حماس و جهاد به احکام ظالمانه عربستان در حق بازداشتی‌های فلسطینی
الخضری

یک رهبر حماس در واکنش به احکام سنگین در حق زندانیان فلسطینی اعلام کرد: احکام سعودی علیه بازداشتی‌ها اصلا قابل انتظار نبود. این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی نیز این احکام را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، محمود الزهار، از رهبران حماس به شبکه المیادین گفت: محاکمه بازداشتی‌ها در عربستان غیرقانونی است مگر چه جرمی در حق عربستان مرتکب شده‌اند؟

او اظهار کرد: احکام عربستان پاسخی به خواسته‌های صهیونیستی است. احکام با تغییر سیاست در عربستان تغییر کردند و رسانه‌های خاص برای جلب رضایت اسرائیل به کار گرفته شدند. آیا اعطای کمک‌های سعودی به کسانی که در فلسطین مستحقش هستند، جرم علیه عربستان است؟

این رهبر حماس با بیان اینکه این احکام تصمیم سیاسی هستند نه قضایی، گفت: احکام عربستان سیاسی هستند زیرا فعالیت‌های محمد الخضری قانونی بود و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

الزهار تصریح کرد: مسؤولیت برعهده کسی است که اجازه صدور چنین احکامی را داده نه ملت عربستان. الخضری باید به دلایل انسانی در وهله اول آزاد شود، زیرا مسن است.

همچنین جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: ما احکام ظالمانه علیه فلسطینی‌های مقیم عربستان به اتهام حمایت از پایداری ملت فلسطین را محکوم می‌کنیم.

این جنبش در بیانیه‌ای‌ افزود: احکام غیرقابل توجیه همسو با شریعت اسلام و ارزش‌های عربیت در دفاع از ملت مظلوم ما نیستند.

سایت‌های فلسطینی امروز یکشنبه گزارش دادند، دادگاه سعودی برای دکتر محمد الخضری، نماینده حماس در عربستان که از وضعیت سلامتی خوبی هم برخوردار نیست، ۱۵ سال حبس و برای پسرش دکتر هانی چهار سال حبس در نظر گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۷ ۱۹:۰۴

چه توقایی از بن سلمان یهودی صفت باید داشت اول قصابی را آموخت و حالا برای شیرین خدمتی برای صهیونیستها مردم فلسطین را به زندانهای طویل المدت محکوم میکند امیدواریم خداوند حقشان را از این شاهزاده بی تدبیر بگیرد