• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400051712330
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در صف بیمه هستند

۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در صف بیمه هستند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در استان در نوبت بیمه شغلی هستند، گفت: اگر برای این کارگران در حین انجام کار حادثه‌ای رخ دهد، به‌علت نداشتن بیمه خود و خانواده‌هایشان دچار مشکل شدید می‌شوند.

نورالله نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وعده‌های مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران ساختمانی در ایام کرونا محقق نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل کارگران ساختمانی بحث بیمه شغلی کارگران جدید است.

مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بحث بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی با ۱۷۹ رای به تصویب و به هیات رئیسه مجلس برای بررسی ارسال شده، اما این طرح هنوز به قانون تبدیل و ابلاغ نشده است و سازمان تامین اجتماعی نیز برخلاف وعده‌ها سهمیه جدیدی برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص نداد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در نوبت بیمه شغلی هستند، گفت: اگر برای این کارگران در حین انجام کار حادثه‌ای رخ دهد، به‌علت نداشتن بیمه خود و خانواده‌هایشان دچار مشکل شدید می‌شوند و مسئولان باید در این رابطه پاسخگو باشند، مجلس باید به فوریت طرح مصوب را به قانون تبدیل و ابلاغ کند.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه بحث دستمزد کارگران ساختمانی یکی دیگر از مشکلات این قشر است، عنوان کرد: تاکنون پیگیری‌ها از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی برای نرخ‌گذاری قانونی دستمزد کارگران ساختمانی نتیجه‌بخش نبوده است، باید شیوه‌نامه‌ای در این خصوص تهیه و ابلاغ شود.

مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستمزد روزانه یک کارگر ساختمانی باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان باشد، اما عموما این مبلغ به کارگران ساختمانی پرداخت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان عملا امکان انجام کارهای ساختمانی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر نیز به‌علت کمبود سیمان و گرانی میلگرد انجام کارهای ساختمانی با رکود شدید مواجه شده است و کارگران ساختمانی با مشکلات زیادی مواجه هستند.

نیکبخت با اشاره به اینکه کرونا نیز باعث رکود در ساخت و ساز شد، بیان کرد: در این ایام از کارگران ساختمانی حمایتی صورت نگرفت، ۲۷ هزار کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اما تنها به با تشکیل قرارگاه مومنانه تنها توانستیم به ۱۶۰ خانوار بسته معیشتی و کارت هدیه پرداخت کنیم، این قشر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha