• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400051812523
  • منبع : نمایندگی قزوین

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

رئیس بنیاد نخبگان قزوین: فرهنگ و روحیه جهادی در جهاددانشگاهی حفظ شود

رئیس بنیاد نخبگان قزوین: فرهنگ و روحیه جهادی در جهاددانشگاهی حفظ شود

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: فرهنگ و روحیه جهادی باید در جهاددانشگاهی حفظ شود چون در مواردی که سایر نهادها ممکن است نتوانند از موانع و مشکلات عبور کنند این نهاد انقلابی با تکیه بر این روحیه می‌تواند بر مشکلات فائق آید و این امر باید در تمام بدنه مدیریتی کشور تسری پیدا کند.

علی رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و با رویکرد جهادی در عرصه علم و فناوری است که با تکیه بر نیروی جوان‌ها و نخبه، در مقاطعی که کشور به جوانان نیاز داشته وارد عرصه شده است.

وی ادامه داد: تفاوت جهاددانشگاهی با سایر نهادهایی که در دولت وجود دارد این است که متکی به خود و توان درون خود است که این نهاد را با سایر نهادها متمایز می‌کند و در انجام پروژه‌های کلان برای کشور نقش مهمی داشته است که سلول‌های بنیادی می‌تواند به‌عنوان یک الگوی خوب برای سایر نهادهای علم و فناوری  مطرح باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ و روحیه جهادی باید در جهاددانشگاهی حفظ شود چون در مواردی که سایر نهادها ممکن است نتوانند از موانع و مشکلات عبور کنند این نهاد انقلابی با تکیه بر این روحیه می‌تواند بر مشکلات فائق آید و این امر باید در تمام بدنه مدیریتی کشور تسری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت انقلاب اسلامی برای این به وقوع پیوست که نشان دهد در عرصه مدیریت و آن هم مدیریت جهادی حرفی برای گفتن دارد که قبلاً در کشور وجود نداشت و این امر در نهادهایی همچون جهاددانشگاهی تجلی پیدا کرد.

رجب‌پور بیان کرد: در کشور ما که معمولاً تحت فشارهای شدید خارجی قرار دارد یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلاتی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند مدیریت جهادی است.

وی اضافه کرد: ارتباط جهاد دانشگاهی با مراکز دانشگاهی و علم و فناوری تنگاتنگ است که باید حفظ و تقویت شود، این امر باعث شده است که جهاددانشگاهی در توسعه دانش فنی مرتبط با مسائل کلان علم و فناوری کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و نقش مهم خود را تقویت کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در موضوعات فرهنگی متذکر شد: استفاده از توان و ظرفیت دانشگاهیان در حل مسائل فرهنگی و ورود جدی آنان به این حوزه و بسترسازی برای ورود جامعه دانشگاهی اعم از دانشجویان و اساتید به مسائل فرهنگی بسیار مهم است، بررسی علمی مسائل فرهنگی ازجمله اقداماتی است که جهاددانشگاهی آن را انجام داده و باید ادامه دهد.

رجب‌پور در پایان یادآور شد: ورود جهاددانشگاهی به ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهی موجب تقویت اقتصاد دانش بنیان در کشور شده است. در عرصه صنعت ورود جهاددانشگاهی به پروژه‌های کلان نشان‌دهنده تلاشی است که در ارتباط صنعت و دانشگاه در حال انجام است اما تفاوت جهاددانشگاهی این است که دانش مورد نیاز صنعت را از درون خود مهیا می‌کند و اتکا به خود دارد که نقش مهمی است. پروژه‌هایی که در زمان جنگ انجام شده است همه نشان داده است که جهاددانشگاهی می‌تواند در پروژه‌های حساس نظامی، دفاعی و صنعتی کشور نقش موثر و بی‌بدیلی را ایفا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha