• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051812541
  • خبرنگار : 71402

واشنگتن و سئول پیش از مانور اصلی، تمرینات مقدماتی اجرا می‌کنند

واشنگتن و سئول پیش از مانور اصلی، تمرینات مقدماتی اجرا می‌کنند

منابع مطلع امروز دوشنبه اعلام کردند، کره جنوبی و آمریکا پیش از مانورهای نظامی اصلی که کره شمالی علیه برگزاری آنها هشدار داده است، قصد دارند طی روزهای آتی آموزش مقدماتی برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، به گفته منابع، آموزش چهار روزه کارکنان مدیریت بحران از روز سه‌شنبه آغاز میشود و پس از آن "آموزش پست فرماندهی ترکیبی" شبیه‌سازی شده کامپیوتری برای ۱۶ تا ۲۶ اوت برنامه‌ریزی شده است.

یک مقام مطلع گفت: هدف از این آموزش بررسی واکنش به تحولات بحران‌آفرین ناگهانی برای بازگشت به دوران صلح، پیش از وقوع یک جنگ است.

دو کشور مصمم به برگزاری مانورهای برنامه ریزی شده خودشان هستند، با این حال پاندمی محدودیتهایی را ایجاد کرده است. این در حالیست که کره شمالی هشدار داده است که این مانورها میتواند به روند بهبود روابط میان دو کره آسیب برساند. کره شمالی همواره مخالف برگزاری چنین مانورهایی بوده و آنها را تمرین جنگ توصیف میکند.

برگزاری مانورهای تابستانه و چگونگی آنها، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به ویژه پس از آنکه کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره شمالی گفت که این میتواند تلاشها برای بهبود روابط بین دو کره را پس از احیای خط تماس قطع شده فرامرزی در اواخر ماه گذشته تضعیف کند.

پیشتر یک منبع دولتی با اشاره به پاندمی کرونا گفت: مانور آتی با حداقل سطح نیروها انجام میشود و حتی کوچکتر از مانور بهاره خواهد بود و شامل مانورها در فضای آزاد نخواهد بود.

کره جنوبی از ماه ژوئیه شاهد رشد ناگهانی موارد تایید شده ابتلا به کروناست و شمار موارد روزانه در روز دوشنبه به ۱۴۹۲ مورد رسیده است. وزارت دفاع سئول از تایید بزرگی یا تاریخ این مانورها خودداری و اعلام کرد هنوز در حال رایزنی درباره جزئیات آنها با واشنگتن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha