• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400051812620
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

کنکور یک رقابت ناعادلانه است

کنکور یک رقابت ناعادلانه است

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: کنکور یکی از بدعت هایی است که از بدو تاسیس آموزش و پرورش به وجود آمده و در واقع یک رقابت ناعادلانه است و تاثیر روانی خوبی بر فرزندان این جامعه ندارد.

«علیرضا سعدی پور» در جلسه تحلیل کنکور ۱۴۰۰ کتاب امروز با حضور دهقان معاون آموزش متوسطه و روسای حوزه آموزش اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد با استناد به سند تحول بنیادین گفت کنکور یکی از ساعت های سند تحول را شامل می شود اما سند تحول تک ساحتی نیست و دارای ۶ ساحت است.

وی افزود: کنکور یکی از بدعت هایی است که از بدو تاسیس آموزش و پرورش به وجود آمده و در واقع یک رقابت ناعادلانه است و تاثیر روانی خوبی بر فرزندان این جامعه ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر لزوم بازنگری در مسائل آموزش و پرورش از جمله کنکور اذعان داشت: متاسفانه بر اساس سنجه های موجود یکی از چیزهایی که به‌عنوان خروجی آموزش و پرورش محسوب می‌شود کنکور است که در واقع این یک امر نادرست است، چراکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسانهایی که خوب تست بزنند نیست بلکه هدف دستگاه تعلیم و تربیت، تربیت انسان های شایسته‌ای است که مهارت های زندگی را آموخته باشند.

سعدی پور بیان کرد: همیشه از رتبه های برتر کنکور صحبت می‌شود و خبرنگاران و رسانه ها از آنها مصاحبه می‌کنند و همواره مورد تقدیر قرار می گیرند. این به نوبه خود کار شایسته‌ای است، اما دانش آموزانی که یک مهارت خوب را به عنوان مثال در هنرستان های فنی حرفه ای کاردانش کسب می‌کنند هیچگاه مورد تقدیر قرار نمی‌گیرند که این یک ضعف بوده  و در واقع غفلت از آموزش مهارت‌های زندگی و بی توجهی به آن یک ضعف بزرگ است.

وی در رابطه با کنکور و عوامل موثر در آن گفت: وجود مشاوران تحصیلی که کار تربیتی هم بدانند در کنار دانش آموز کنکوری، دبیران متخصص، مدیران کاربلد، خانواده و آزمون های شبه کنکور نقش زیادی در موفقیت کنکور ایفا می کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ مدیرکل آموزش و پرورش این استان خاطرنشان کرد: در کنار توانمندسازی نیروهای انسانی و برگزاری دوره های کیفی برای توانمندسازی آنها، مدیران مدارس نیز باید نقش راهبری آموزشی و تربیتی خود را به درستی ایفا کنند و دارای اندیشه و نگاه تعلیم و تربیتی باشند تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتری در عرصه های علمی در سطح کشور کسب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۹ ۲۲:۱۹

موافقم...عالی بود