• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400051812649
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

افتتاح واحدهای درمان سرپایی بیماران کرونا در کلینیک های شهرداری تهران

افتتاح واحدهای درمان سرپایی بیماران کرونا در کلینیک های شهرداری تهران
عکس خبر آرشیوی است.

مراسم افتتاح واحدهای درمان سرپایی بیماران کرونا در کلینیک های شهرداری تهران با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهیدبهشتی برگزارشد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته تفاهم نامه افتتاح واحدهای درمان سرپایی بیماران کرونا در کلینیک های شهرداری تهران توسط دکتر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران امضا شد.

دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلان شهر تهران در این مراسم با اشاره به افتتاح مراکز درمان سرپایی بیماران COVID-۱۹با استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران اظهار کرد: این مرکز نهمین مرکزی است که با همت شهرداری ‌در مجموعه وابسته به شهر سالم افتتاح می شود.

وی با بیان این‌که این مرکز از مراکز 9 گانه شهرداری است که ظرفیت پذیرش و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به ۱۲ بیمار کرونایی را دارند خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم این مجموعه با ظرفیت  ۱۰۰ تخت جدید، توسعه پیدا کند.

 فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران با بیان این که در طول شبانه روز تقریبا بیش از چهار هزار بیمار کووید ۱۹ در استان تهران به صورت سرپایی تحت درمان قرار می گیرند، گفت: این اقدامات تشخیصی و درمانی معمولا در بازه زمانی شش تا هشت ساعته انجام می شود، ارایه خدمات سرپایی به مبتلایان به کرونا به میزان قابل توجهی از بار مضاعف کاری بیمارستانها کاسته است.

زالی ادامه داد: با توجه به تراکنش مناسب جغرافیایی مراکز 9 گانه در تهران به نظر می رسد، این مهم راه حل مناسبی برای خدمت سرپایی بیشتر به مبتلایان به کووید ۱۹ باشد.

وی از افزایش مراکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در کلینیک های شهرداری تهران خبر داد و افزود: این مراکز قابلیت افزایش تا ۲۰ مرکز را با تعرفه های عمومی دارند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران با توجه به شناور بودن تخت های کلینیک های سرپایی شهرداری ها خاطرنشان کرد: این تخت ها می توانند ظرفیت های درمانی بیشتری ایجاد کرده و خدمات بیشتری به بیماران دهند.
 
در ادامه دکتر کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در موج پنجم بیماری، اهمیت افزایش همکاری های بین بخشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با همکاری مجموعه شهرداری و شهرسالم، ۹ مرکز   درمان سرپایی بیماران کرونا در کلینیک های شهرداری تهران در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران قرار گرفت.

 وی گفت: مراکز مذکور حدود هزار دز تزریق رمدسیور را در دستور کار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: افزایش ارایه خدمت و درمان های سرپایی در شهر تهران با راه اندازی کلینک های سرپایی توسعه می یابد، شهرداری تهران با نگاه پاسخگویی و مسوولیت اجتماعی در عرصه سلامت و کاهش آلام مردم به این حوزه ورود کرده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: برای انجام تست های تشخیصی و تامین دارو مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی پایتخت، این مراکز را حمایت و مردم می توانند با تعرفه های دولتی خدمت دریافت کنند.

وی با بیان این که برای ریشه کنی ویروس کرونا، عزم ملی و همکاری بین بخشی ضرورت دارد، اظهار امیدواری کرد که این همکاری با کمک سایر نهادها استمرار داشته باشد.

در ادامه دکتر حمید چوبینه - مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران نیز با اشاره به این که پاسخگویی اجتماعی یکی از مهمترین وظیفه شهرداری هاست، اظهار داشت: خدمات درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا توسط شهرداری با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران، گامی موثر برای کاهش بار کاری بیمارستان ها خواهد بود.

وی با بیان این که شهرداری تا به امروز در گام اول ۹ مرکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار داده است، گفت: این مراکز به عنوان پشتیبان بیمارستان های دانشگاه های سراسر تهران فعالیت می کنند و امکان افزایش این مراکز به ۲۰ مرکز وجود دارد.

چوبینه با اشاره به اینکه واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران از هفته‌  آینده آغاز خواهد شد، گفت: امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن همه همکاران ما در مجموعه‌های شهرداری با اولویت مشاغل پرخطر و در مواجه مستقیم با شهروندان به سرعت واکسینه ‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha