• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400051812703
  • خبرنگار : 71614

افزایش ایمنی با فضای مجازی

یک کارشناس ایمنی با بیان اینکه بستر فضای مجازی برای ارائه آموزش های ایمنی که امکان ارائه به صورت تئوری را دارد بسیار مناسب خواهد بود گفت: سازمان های امدادی و موسسات زیر مجموعه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند که در خصوص دانش های خود امدادی در تصادفات جاده ای اطلاعاتی را با شهروندان به اشتراک بگذارند.

محمدرضا مرشد دوست در گفت و گو با ایسنا در خصوص زمینه های آموزش های تصادفات جاده ای از طریق فضای مجازی اظهار کرد: در مقوله آموزش های ایمنی و تصادفات جاده ای می توان از ظرفیت فضای مجازی واپلیکیشنی مثل اینستاگرام استفاده کرد. جریانی که می شود از این فضا ایجاد کرد را نباید دست کم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آموزش هایی در این خصوص باید از سوی افراد متخصص یا سازمان های امدادی ارائه شود، ادامه داد: باید برای ارائه آموزش های ایمنی محتوای خوب و جذاب تولید کرد تا مخاطب خاص خود را جذب کند و سازمان های امدادی باید در این زمینه فعالانه تر عمل کنند. 

این کارشناس ایمنی با بیان اینکه البته نکات عملی و محتوای مهارتی را نمی توان به راحتی از طریق فضای مجازی منتقل کرد، گفت: اما بستر فضای مجازی برای ارائه این آموزش های ایمنی که امکان ارائه به صورت تئوری را دارد بسیار مناسب خواهد بود. سازمان های امدادی و موسسات زیر مجموعه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند که در خصوص دانش های خود امدادی در تصادفات جاده ای اطلاعاتی را با شهروندان به اشتراک بگذارند.

وی گفت: مثلا می دانیم که در تصادفات، تصادفات ثانویه می تواند آسیب رسان تر از تصادفات اولیه باشد؛ در این حالی است که بسیاری از آن آگاهی ندارند. با تولید محتوا در این خصوص می توان اطلاع رسانی و آگاهی ایجاد کرد. در مجموع جنس برخی از این آموزش ها طوری است که می توان آن را به شهروندان آموزش داد. شاید بشود آموزش داد که در مرحله اول بعد از تصادف باید برق خودرو را قطع کنند، اما شاید آموزش خارج کردن مصدوم از تصادف را نشود آنطور که باید از این طریق آموزش داد.

این کارشناس ایمنی ادامه داد: به هر حال این دست از آموزش ها باعث افزایش آگاهی در این خصوص می شود. 

مرشد دوست اظهار کرد: مردم هم می توانند آموزش ها یا اطلاعاتی در این زمینه را که از سوی افراد مطمئن یا سازمان های امدادی منتشر شده با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همین به اشتراک گذاری ها در مرور زمان موجب افزایش فرهنگ ایمنی می شود. 

وی با تاکید بر اینکه از فضای مجازی می توان برای انتقال دانش استفاده کرد و در آن اصلا شکی نیست، گفت: حتی برخی با مطالعه یکسری مقاله ها، اطلاعات به روز را از طریق فضای مجازی با دیگران به اشتراک می گذارند. البته این اطلاعات به ندرت درباره تصادفات جاده ای و نکات ایمنی است اما در این خصوص نیز باید فعالیت کرد. 

این کارشناس ایمنی اظهار کرد: قطعا می توان از ظرفیت سلبریتی هایی که از سوی شهروندان پذیرفته شده هستند هم کمک گرفت تا آن ها در این خصوص نکاتی را با شهروندان به اشتراک بگذارند. این افراد نزد شهروندان از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند، بنابراین می توانند با صحبت درباره ایمنی و راهکار های آن به افزایش دانش شهروندان کمک کنند.

وی افزود: البته نکته ای که وجود دارد این است که نباید مطالب غیر کارشناسی هم به اشتراک گذاشته شود چرا که موضوع حساسی است. برای همین بهتر است که سازمان های امدادی ظرفیت استفاده از این فضا را جدی تر بگیرند تا مطالبی که در این خصوص تولید می شود هم استاندارد باشد و هم استقبال مناسبی از آن بشود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha