• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400051812804
  • خبرنگار : 50167

دام کلاهبرداران در فضای مجازی با آگهی‌های رنگین

دام کلاهبرداران در فضای مجازی با آگهی‌های رنگین

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان، از دستگیری کلاهبردار در یک سایت خبر داد و گفت: اعتماد نابه‌جای شهروندان به آگهی‌های تبلیغاتی و واریز وجه بدون بررسی صحت و سقم آگهی، عامل اصلی اینگونه کلاهبرداری‌ها است.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کلاهبرداری با شگرد پرداخت بیعانه در زنجان، اظهار کرد: یکی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد اخیراً برای خرید به یکی از سایت‌ها مراجعه کرده و پس از انتخاب کالای مورد نظر و پرداخت مبلغی بابت بیعانه، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخ‌گوی تماس‌های وی نیست.

وی در رابطه با شناسایی کلاهبردار این سایت، افزود: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم به هویت معلوم در استان‌ زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نام‌برده دستگیر شده و به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان زنجان دلالت شد.

این مسئول تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اقرار به چندین فقره کلاهبرداری با شگرد درج آگهی و اخذ بیعانه، انگیره خود از این عمل را مشکلات مالی عنوان کرد و در نهایت متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه برخی سودجویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، گفت: توصیه می‌شود کاربران قبل از هرگونه خرید، از صحت و سقم آگهی و کالای ارائه شده اطمینان حاصل کرده و مبلغ کالای خریداری شده را در محل بپردازند.

سرهنگ آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha