• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400051812824
  • خبرنگار : 71290

نشست سفیر کشورمان در توکیو با جمعی از فعالان ورزشی ایرانی مقیم ژاپن

نشست سفیر کشورمان در توکیو با جمعی از فعالان ورزشی ایرانی مقیم ژاپن

نشستی با حضور مرتضی رحمانی موحد، سفیر ایران در ژاپن و علی‌نژاد، معاون توسعه قهرمانی و ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور جمعی از ایرانیان فعال حوزه ورزش مقیم ژاپن ،  به مناسبت حضور کاروان ورزشی کشورمان در المپیک توکیو در محل سفارت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پس از اجرای سرود ملی کشورمان پیام صوتی  سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان خطاب به سفیر کشورمان و ایرانیان مقیم ژاپن پخش شد.

در این پیام، وی ضمن تقدیر از تمهیدات و برنامه های اجرا شده توسط سفارت کشورمان گفت: پیگیری ها و همکاری های سفیر  و وزارت خارجه نقش مهمی در برگزاری موفقیت آمیز المپیک داشت. 
وی همچنین از مشارکت ایرانیان ورزش دوست مقیم ژاپن تشکر نمود .

در این نشست مقدم، نماینده جامعه ایرانی فعال در حوزه ورزش با قرائت پیامی ضمن تقدیر از تلاشها و خدمات سفارت در حضور موفق کاروان ورزشی کشورمان و همراهی با جامعه ایرانی مقیم تاکید کرد که برگزاری این نشست در طول سه دهه اخیر به منظور مشارکت بخشی به جامعه ایرانی در عرصه های ورزش دو کشور بی سابقه بوده است. 
رحمانی موحد سفیرکشورمان در توکیو ضمن تبریک افتخار آفرینی ورزشکاران و قهرمانان ملی کشور در صحنه المپیک توکیو ، کسب سه مدال طلا ، دو نقره و دو برنز را حاصل حمایتهای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و تلاشهای فدراسیون های ورزشی برشمرد و ضمن سپاس از حمایتهای وزارت امورخارجه و تمامی ورزشکاران عضو کاروان که با همت بی‌نظیر موفق به حضور عزتمندانه در این آوردگاه بزرگ جهانی – ورزشی بودند تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه پیروزی های ورزشکاران را موجب ارتقاء غرور ملی ، نشاط اجتماعی و انسجام در خانواده بزرگ ورزش دانست.
مرتضی رحمانی موحد  ضمن تشکر از حضور ارزشمند ایرانیان در این نشست ، بسته شدن پرونده کاروان ورزشی کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز را، حضوری شایسته و درخور شان  کشورمان دانست. 
وی به تلاش های دو ساله سفارت جهت پیش‌بینی و تدارک برنامه های فرهنگی ویژه ایام المپیک در راستای خدمت‌رسانی به کاروان ورزشی و استفاده از ظرفیت رویداد المپیک اشاره نمود و آن را موجب اعتلای نقش آفرینی و انسجام بخشی دانست.

علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم طی سحنانی  ضمن قدردانی از  همت و تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران  برای تمهیدات لازم جهت حضور فعال کشورمان در المپیک گفت: ورزش زبان مشترک بین کشورهاست که موجب تقویت روحیه وحدت ملی و نشاط اجتماعی میان ملتهاست. موفقیت های حاصله در المپیک اخیر و قرار گرفتن کشورمان در جایگاه ۲۷ ، چشمگیر است که از لحاظ کیفی دومین نتیجه از ۱۹۴۸ تاکنون بوده است.

وی بابت عدم حضور تماشاگر در ورزشگاه ابراز تاسف کرد و گفت:  کسب مدال طلا در کاراته در سرزمین ژاپن که مهد کاراته است نشان دهنده استعداد فوق العاده ایرانیان است. 
وی گفت: روابط ورزشی دو کشور در سالیان گذشته در رشته های مختلف به ویژه رزمی موفق بوده و این روابط باعث رونق تعاملات دو کشور است. وزارت ورزش و جوانان در ایران آمادگی دارد تا از بستر المپیک و پارالمپیک برای افزایش همکاری های فی‌مابین و تسهیل نزدیکی دو کشور بهره برداری نماییم. ایشان در ادامه از زحمات و تلاش های بسیار آقای رحمانی موحد سفیر تشکر و قدردانی ویژه کرد .
در این نشست همچنین چند کلیپ تصویری از کاروان ورزشی و پیشرفتهای ایران اسلامی برای حضار پخش ، آقای روزبهانی ایرانی  فعال در ورزش باستانی به اجرای ضرب زورخانه پرداخته و از تنی چند از ایرانیان فعال در حوزه ورزش نیز تقدیر و تشکر کرد.
در پایان نیز حاضرین در نشست از نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت برپا می باشد ، بازدید کردند.

انتهای پیام                                                                                                                                                             

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha