• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400051812825
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر مخابرات منطقه خبر داد

ارتقای ۶۷۰ سایت همراه اول آذربایجان شرقی به ۳G ، ۴G 

ارتقای ۶۷۰ سایت همراه اول آذربایجان شرقی به ۳G ، ۴G 

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی گفت: در یکسال گذشته ۶۷۰ سایت همراه اول آذربایجان شرقی به تکنولوژی نسل۳G  و ۴G  ارتقا پیدا کرده‌اند.

یوسف شکوری روز دوشنبه ۱۸ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب و افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت مشتریان همراه اول علاوه بر ارتقای ۶۷۰ سایت به تکنولوژی نسل سه و چهار در نقاط شهری و روستایی سطح استان، ۴۰ سایت جدید نیز نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم مخابرات منطقه، توسعه شبکه فیبر نوری در سطح شهرها به خصوص کلان شهر تبریز برای ارائه سرویس‌های باند پهن و اینترنت پر سرعت در بستر فیبر نوری بوده است و وجود بیش از ۶۰۰ کیلومتر کانال فیبر نوری در سطح شهر تبریز زیر ساخت ارتباطی مناسبی برای ایجاد و توسعه شهر هوشمند محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک میلیون و ۵۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود داشته و ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری در این استان نگه می‌شود. ۲۳۸۰ روستای دارای تلفن خانگی و بیش از ۸۲۰ روستای دارای اینترنت پرسرعت مخابرات نیز وجود داشته و بیش از ۳۷۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت و توسعه FTTH (فیبر نوری به منازل) و VDSL در سطح استان وجود دارد.

شکوری اظهار کرد: با توجه به محدودیت درآمدی شرکت مخابرات به علت ثابت ماندن تعرفه‌ها در بخش تلفن ثابت و ناعادلانه بودن این تعرفه‌ها در مقایسه با سایر اقلام و هم‌چنین هزینه بالای نگهداری شبکه با این وسعت و گستردگی و افزایش هزینه خرید تجهیزات به علت تورم، آن طور که باید و شاید سرمایه گذاری لازم در این بخش انجام نمی‌گیرد و عدم سرمایه گذاری با نرخ مطلوب در این حوزه تهدیدی بر ایجاد بسترهای لازم برای توسعه بخش ICT و زیر ساخت های مربوط به کسب و کارها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha