• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400051812911
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تصویب طرح جامع شهرک نیشتمان در سنندج

تصویب طرح جامع شهرک نیشتمان در سنندج

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه امروز طرح جامع شهرک نیشتمان در شهرستان سنندج را تصویب کرد.

حبیب الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی که امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ به ریاست مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، طرح جامع شهرک نیشتمان در شهرستان سنندج به تصویب رسید.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در چارچوب دستورالعمل ترویج شهرک سازی مصوب ۱۳۹۹، با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به منظور ایفای نقش موثر در راستای سیاست های تأمین مسکن کشور بویژه اجرای طرح اقدام ملی مسکن، انجام مطالعات مکانیابی و طراحی شهرک در اقصی نقاط کشور بویژه در مناطق کلانشهری و مراکز استان ها را در قالب طرح جامع شهرک در دستور کار قرار داد. هم‌اکنون ۴۰ شهرک در سراسر کشور در مراحل مختلف مکانیابی و تصویب مراجع استانی یا در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارند.

طاهرخانی تاکید کرد: طرح جامع شهرک نیشتمان یکی از این موارد است که با هماهنگی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی کردستان و از طریق معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان در محدوده شهرستان سنندج تهیه شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در قالب این مطالعات، ابتدا ضرورت های احداث شهرک در شهرستان های استان کردستان مورد بررسی قرار گرفته و شهرستان های نیازمند شناسایی و اولویت بندی شدند. در نخستین گام، مطالعات مکانیابی شهرک در شهرستان سنندج انجام و با عنایت به تحولات اقتصادی و اجتماعی و مهاجر پذیری شدید مرکز استان، تقاضای بالای مسکن و عدم توان پاسخگوئی شهر سنندج به نیازهای مسکن به لحاظ محدودیت های چشمگیر رشد و گسترش کالبدی آن، همچنین در همگرایی با نقش های منطقه ای و فرهنگی این شهر، شهرک نیشتمان در محدوده ای به مساحت ۴۰۳ هکتار در شمال سنندج و ظرفیت جمعیت پذیری ۲۸ هزار نفر جانمایی شد.

وی تصریح کرد: نقش غالب این شهرک مسکونی خواهد بود، لیکن علاوه بر تأمین نیازهای سکونت تمامی گروه های اجتماعی و اقتصادی، در همکاری مکمل با سنندج به عنوان شهر خلاق، نقش های مکملی در حوزه های مختلف را ایفا خواهد نمود. در طراحی این شهرک، الگوهای نوین با رویکرد توسعه پایدار و همسازی با فرهنگ و اقلیم محلی، مدنظر قرار گرفته است.


به گفته طاهرخانی، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، بر اساس وظایف قانونی، تجارب طولانی در احداث شهرهای جدید و توان فنی و سرمایه گذاری بالا، با بهره گیری از اندیشه و ایده های جوامع علمی و حرفه ای و ظرفیت سرمایه گذاری بخش غیر دولتی، طراحی و اجرای کامل شهرک نیشتمان را وجهه همت خویش قرار خواهد داد تا الگوی مطلوبی از شهرسازی یکپارچه را در نظام توسعه شهری کشور عرضه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha