• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051812916
  • خبرنگار : 50071

/یادداشت/

به پویش «همیاران سلامت» بپیوندید

به پویش «همیاران سلامت» بپیوندید

ایسنا/خراسان رضوی با پیوستن به این پویش زندگی را به رگ‌های کم‌توان و بی‌جان ایران عزیزمان برگردانیم.

علی‌رضا صداقت، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است:

«این روزها در بدترین شرایط کرونایی قرار داریم و کمتر خانواده ایرانی‌ست که مصیبت‌زده کرونا نباشد. در حال حاضر وقت آن است که از «تقصیر از دولت است» یا «بی مبالاتی و بی‌توجهی مردم» عبور کنیم.

ویروس کرونا بیداد می‌کند. ایران عزیزمان در خطر است. بیمارستان‌ها لبریز از بیماران درمانده و دردمند، کادر درمان خسته و کم‌امید، دارو کمیاب و گران است. خاک نیز دیگر توان پذیرش عزیزانمان را ندارد. بیایید همه با هم این زنجیره شوم منتهی به مرگ را بشکنیم.

با پیوستن به پویش مردمی «همیاران سلامت» زندگی را به رگ‌های کم‌توان و بی‌جان ایران عزیزمان برگردانیم.

برای پیوستن به پویش مردمی ««همیاران سلامت» تنها کافی‌ است که مسئولیت اجتماعی خودمان را به خوبی انجام دهیم؛

پزشک و جراحی که اعمال جراحی غیر ضروری بیمارانش را کنسل کرده و به تعویق می‌اندازد و به این وسیله داروها و تجهیزات را جهت بیماران کرونایی ذخیره می‌کند به این پویش مردمی پیوسته است.

هموطنانی که برای درمان و جراحی غیر اورژانس شکیبایی کرده و باعث کاهش بار کاری تیم درمان می‌شوند نیز به این پویش مردمی ملحق شده‌اند.

مدیران ارشد استانی که با اتخاذ تصمیمات محدودکننده و قرنطینه شهر و نظارت دقیق بر اجرای محدودیت‌ها موجبات شکستن زنجیره انتقال ویروس را فراهم می‌سازند نیز به این پویش مردمی پیوسته‌اند.

کسبه محترم شهر که با همه سختی‌های اقتصادی موجود، محدودیت‌های شغلی ابلاغ شده را  رعایت کرده و حتی کارگران و کارمندانشان را نیز تا حد توان حمایت می‌کنند نیز به این پویش ملحق شده‌اند.

رستوران‌داران عزیز و صاحبان باغ‌تالارها و غذاخوری‌ها که از مشتریان خود به صورت بیرون‌بر پذیرایی می‌کنند و با این کار مانع تجمعات کشنده و قطع زنجیره انتقال ویروس می‌شوند نیز از مهمترین اعضای این پویش مردمی هستند.

تولیت محترم و زحمت‌کشان آستان قدس و متولیان مساجد و اماکن مذهبی که مانع مراسم ختم شده و در مراسم مذهبی تمام پروتکل‌ها را رعایت کرده و مانع تجمعات می‌شوند نیز از اعضای این پویش مردمی‌اند.

زحمت‌کشان نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی که بادقت و بی‌اغماض مبادی ورودی و خروجی شهرها را نظارت کرده و  اجرای دقیق پروتکل‌ها را در سطح شهر با سخت‌گیری مدیریت می‌کنند نیز در این پویش مردمی عضویت دارند.

هموطنان عزیزی که با مشاهده علائم مشکوک با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و به مرکز درمانی معتبر مراجعه کرده و توصیه پزشک را به طور کامل اجرا می‌کنند و به این ترتیب روند درمان را مختل نمی‌کنند نیز قطعا به این پویش مردمی ملحق شده‌اند.

تمام هموطنان عزیزی که این روزها از مسافرت، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و تجمعات بزرگ و کوچک و حتی خریدهای غیر ضروری اجتناب کرده و در خانه می‌مانند و تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج می‌شوند نیز به این پویش ملحق شده‌اند.

همشهریان عزیزی که همیشه از ماسک استفاده می‌کنند و دیگران را نیز به این کار تشویق می‌کنند و سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پاس می‌دارند نیز از اعضای این پویش مردمی‌اند.

دولتمردان عزیزی که تمام موانع موجود در واکسیناسیون را مرتفع کرده و با سرعت بخشیدن به این امر موجبات آرامش در جامعه را فراهم می‌نمایند نیز در این پویش مردمی عضویت دارند.

خبرنگاران و ارباب جراید و اعضای محترم رسانه‌های تصویری و نوشتاری که با انعکاس اخبار شفاف و دقیق و ارتقاء سطح آگاهی مردم مانع گسترش سیاه‌نمایی در سطح جامعه شده و تیم‌های درمانی را یاری می‌دهند نیز از اعضای اصلی و پرتوان این پویش‌اند.

و همه ما که مسئولیت اجتماعی خودمان را انجام می‌دهیم و فارغ از دعوای تقصیر دولت است یا گناه مردم به نجات ایران عزیزمان می‌اندیشیم به پویش مردمی همیاران سلامت پیوسته‌ایم».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha