• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051813062
  • خبرنگار : 71496

بیم تل‌آویو از کمک مقاومت غزه به حزب‌الله لبنان، هیئت اسرائیلی را راهی مصر کرد

بیم تل‌آویو از کمک مقاومت غزه به حزب‌الله لبنان، هیئت اسرائیلی را راهی مصر کرد

رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از بالا گرفتن دوباره تنش در جبهه غزه، با اعزام هیئتی به قاهره، از دستگاه اطلاعات مصر خواست گروه‌های فلسطینی را تحت فشار قرار دهد تا جبهه جنگ جدیدی را ایجاد نکرده و به حزب‌الله کمک نکنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه به شکل ناگهانی یک هیئت امنیتی-سیاسی عالی‌رتبه را به قاهره اعزام کرد تا در آنجا با مسؤولان دستگاه اطلاعات مصر درباره برخی پرونده‌های مهم که احتمالا سرنوشت منطقه را تعیین کرده و عامل باز یا بسته شدن جبهه درگیری جدیدی با دولت اشغالگر هستند، گفت‌وگو کنند.

سفر هیئت اسرائیلی به قاهره محرمانه و به دور از جنجال‌های رسانه‌ای و همزمان با شکل‌گیری تنش در مرزهای لبنان و تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان انجام شد، در واقع سفر این هیئت نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از کشیده شدن آتش این تنش به نوار غزه و مشارکت گروه‌های مقاومت در ایجاد جبهه درگیری جدید و موقتی با دولت اشغالگر را نشان می‌دهد.

این هیئت اسرائیلی که شامل مئیر بن شبات، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و ایال حولتا، جانشین او و دیگر مسؤولان اسرائیلی است، بیش از چهار ساعت متوالی با برخی مسؤولان دستگاه اطلاعات مصر دیدار محرمانه‌ای داشت.

طبق اطلاعاتی که رای الیوم به دست آورده، هدف اول و اصلی سفر ناگهانی این هیئت اسرائیلی به قاهره، این است که از کمک گروه‌های مقاومت در غزه و در راس آنها دو جنبش حماس و جهاد اسلامی به حزب‌الله در تنش نظامی‌اش و دامن زدن به تنش در مرزهای نوار غزه با راه‌اندازی تظاهرات‌ها و بالن‌های آتش‌زا و یا دعوت از فلسطینی‌ها برای حرکت به سمت نقاط برخورد در مرزهای غزه ممانعت شود.

این هیئت اسرائیلی از طرف مصری خواست بیشترین و شدیدترین فشارها را به گروه‌های فلسطینی وارد کند تا مانع از ایجاد جبهه درگیری جدیدی در شرایط حاضر و با توجه به تنش موجود در مرزهای لبنان با حزب‌الله شود.

علاوه بر موضوع نگران‌کننده تنش نظامی، هیئت اسرائیلی در دیدار خود با دستگاه اطلاعات مصر، مسایل مهم دیگری از جمله تثبیت آتش‌بس در غزه، ارائه امکانات به ساکنان نوار غزه از طریق گذرگاه‌ها، مساحت مجاز برای ماهیگیری در دریا و بازگشایی پرونده تبادل اسرا که به دلیل شروط تعیین شده سال‌ها بدون پیشرفت باقی مانده را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین هیئت اسرائیلی در این دیدار از طرف مصر تضمین‌هایی برای حفظ آرامش در نوار غزه و اجتناب از بالا گرفتن تنش در این منطقه دریافت کرد.

سفر هیئت اسرائیلی به قاهره در پی بالا گرفتن تنش در جبهه غزه و حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و حملات هوایی و توپخانه‌ای به برخی اهداف در غزه و نیز تنش در جبهه لبنان در پی حملات توپخانه‌ای متقابل حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha