• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400051813133
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

غلامی مطرح کرد

مواردی که در زمان جابجایی دولت باید مورد توجه قرار گیرد

مواردی که در زمان جابجایی دولت باید مورد توجه قرار گیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این مقطع زمانی که جابجائی‌های دولت دوازدهم وسیزدهم شکل می‌گیرد، از طرفی با شکل‌گیری بودجه سال ۱۴۰۱ و از طرف دیگر با مسائلی چون واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی و هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد و ماه‌های پیش رو اهمیت بسیار دارد. امیدوارم با قوت تمام همه امور مرتبط با دانشجویان و اساتید برای از سرگیری آموزش حضوری و یا تقویت آموزش‌های الکترونیکی ادامه یابد.

به گزارش ایسنا،  دکتر منصور غلامی در آخرین نشست خود با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز (دوشنبه، 18 مرداد) به صورت برخط در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه بزرگ علمی کشور جزو پر افتخارترین حوزه‌های میهن اسلامی است، گفت: جا دارد که این افتخار، روز به روز بزرگتر و افزونتر شود.

وی با بیان اینکه در گزارش عملکردی که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در طول مدت چهار سال گذشته تاکنون ارائه داده‌اند، روند رو به صعود وجود دارد، گفت: همه توفیقات و موفقیت‌های ارزشمندی که در این مدت بدست آمده است، حاصل تلاش‌های یکایک مدیران، معاونان و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور است که من از همه آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی متذکر شد: اعتلای آموزش عالی و حرکت رو به توسعه و پیشرفت، باید همواره جزو دغدغه‌های مدیران آینده باشد و حتی اگر مسئولیتی را تحویل دادیم، به عنوان یک عضو هیات علمی و عضوی از خانواده بزرگ آموزش عالی دغدغه‌مند این عرصه باشیم.

غلامی با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی گزارش عملکردها و فعالیت‌ها گفت: باید با بیان موفقیت‌ها جوانان و نخبگان را به آینده امیدوار کنیم تا آنها نیز بتوانند با ایده‌هایی که دارند، آرمان‌های بزرگتر شکل و پرورش دهند.

وی با اشاره به اینکه گزارش عملکردها باید افزود: ارائه گزارش و آگاه کردن مدیران ارشد کشوری از عملکرد و چند و چون فعالیت‌ها موجب توجه بیشتر آنان به این حوزه شده و می‌توان با آگاهی مدیران از موفقیت‌ها و نیز موانع و مشکلات، از پشتیبانی آنان بهره برد.

وزیر علوم همچنین خطاب به روسای دانشگاه‌ها یادآور شد: در این مقطع زمانی که جابجائی‌های دولت دوازدهم وسیزدهم شکل می‌گیرد، از طرفی با شکل‌گیری بودجه سال ۱۴۰۱ و از طرف دیگر با مسائلی چون واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی و هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد و ماه‌های پیش رو اهمیت بسیار دارد. امیدوارم با قوت تمام همه امور مرتبط با دانشجویان و اساتید برای از سرگیری آموزش حضوری و یا تقویت آموزش‌های الکترونیکی ادامه یابد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، غلامی در پایان با اشاره به تدوین و انتشار مجلداتی درخصوص اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور در آموزش عالی، این مستندسازی را ارزشمند دانست و از توجه و اهتمام موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به این مهم و همچنین تلاش‌های اساتید و دست اندرکاران در حفظ و انتقال موارد قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha