• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051813172
  • خبرنگار : 71145

رهبر انصارالله به ائتلاف سعودی: به جنگ و اشغالگری پایان دهید ما آماده صلح واقعی هستیم

رهبر انصارالله به ائتلاف سعودی: به جنگ و اشغالگری پایان دهید ما آماده صلح واقعی هستیم

رهبر انصارالله یمن امروز، دوشنبه با درخواست برای برداشتن تحریم و پایان دادن به اشغالگری یمن تاکید کرد: نبرد شمشیر قدس عادی کنندگان روابط با اسرائیل را رسوا کرد .

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و آغاز سال هجری قمری گفت: از مهمترین وقایع سال هجری گذشته نبرد شمشیر قدس به عنوان گامی موفق بود که با پیروزی الهی خاتمه یافت و مفاهیم و معانی مهمی دارد.

الحوثی اشاره کرد: نبرد شمشیر قدس واقعیت امت را نشان داد. سازش‌کنندگان با اسرائیل را رسوا کرد. سازش‌کنندگان رسوا شدند زیرا آنها برای دشمن اسرائیلی توجیه آورده و گروه‌های مقاوت را ملامت و به آنها اهانت می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن همچنین اظهار کرد: رسانه‌های سعودی و اماراتی در خدمت به دشمن اسرائیلی هستند و مشکل دو نظام مذکور در وهله اول با حماس، مقاومتش در برابر دشمن اسرائیلی است.

این رهبر بار دیگر احکام ظالمانه سعودی در حق زندانیان فلسطینی را محکوم کرد و افزود: جرم انگاشتن حمایت از مقاومت فلسطین در نزد دو نظام سعودی و اماراتی و کسانی که با آنها هستند انحرافی خطرناک است و بار دیگر انصارالله تبادل افسران سعودی را در مقابل آزادی ربوده‌شده‌های فلسطینی مطرح می‌کند.

او درباره مساله جنگ علیه یمن گفت: محاصره جزئی از تجاوز و جنگ علیه کشور ماست و بر پایه هیچ قانونی یا هیچ شرعی نیست. جنگ اقتصادی علیه یمن شامل جوانب بسیاری نظیر غارت ثروت نفت و گاز است.

عبدالملک الحوثی تبین کرد: آمریکا و انگلیس محاصره و توطئه‌های اقتصادی استراتژیک را اصلی در هدف‌گیری ملت‌های ما قرار می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در رقابت برای هدف‌گیری ارز کشور با انتقال بانک مرکزی و چاپ اسکناس هستند و هدف‌گیری فراگیر واقعیت مقاصد آمریکایی‌ها را برملا می‌کند. در واقع جنگ آنها علیه کل ملت یمن است.

رهبر انصارالله اظهار کرد: کسانی که خواهان صلح هستند ناظران ادامه تجاوز هستند که صلحی به شیوه اسرائیلی را پیشنهاد می‌کنند و ما به فرستاده سابق سازمان ملل و میانجی‌گران عمان گفتیم اگر عربستان توقف جنگ و شکستن محاصره را اعلام کند ما از آن استقبال خواهیم کرد.

رهبر انصارالله تاکید کرد، توقف جنگ،‌ محاصره و حل پرونده‌های جنگ و اسیران، پرداخت غرامت از بابت زیان‌ها و دست برداشتن از مداخله از وظایف عربستان است و نمی‌توان عنوان صلح را با ادامه حملات و تجاوزات و محاصره پذیرفت.

او از ائتلاف سعودی خواست: نیات خود را در پرونده انسانی ثابت کنید سپس دست از حملات بردارید و اشغالگری را پایان دهید ما آماده صلح واقعی هستیم. ما طرح‌هایی را مطرح کردیم و زمانی که عمانی‌ها به صنعا آمدند طرح‌های مهم ارائه کردیم اما از جامعه جهانی چیزی نمی‌شنویم مگر زمانی که پیروزهایی از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن رخ می‌دهند.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: ممانعت نظام سعودی از حج برای دومین سال به بهانه کرونا امری بسیار خطرناک و به منزله اهانت به بیت الله حرام است. عربستان باید دست از ممانعت از انجام فریضه حج بردارد و زمینه را برای حج و عمره مردم فراهم کند.

او خاطرنشان کرد: محدود کردن حج به کشوری معین یا تعدادی مشخص نقض حرمت این رکن است و گامی خطرناک علیه جهان اسلام قلمداد می‌شود.

رهبر انصارالله همچنین گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی توجیهات عربستان را پذیرفتند اما ما آنها غیرقانع‌کننده و غیرقانونی می‌دانیم. بهانه کرونا را توجیه‌کننده ممانعت نظام سعودی از حج از سوی کشورهای جهان نمی‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۸ ۲۲:۱۶

تروریست چگونه خواهان صلح است سرسپرده!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۱۸ ۲۲:۵۸

آخه چرا؟؟؟ بجنگید بابا ما هم حمایت میکنیم حتما پیروز میشید نگران نباشید.