• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400051913257
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی:

در سیاست خارجی متوازن مورد نظر دولت، تعامل با کشورهای مسلمان، همسایه و دوست در اولویت قرار دارد

در سیاست خارجی متوازن مورد نظر دولت، تعامل با کشورهای مسلمان، همسایه و دوست در اولویت قرار دارد

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: توازن در سیاست خارجی به این معناست که با تمام کشورهایی که به استقلال، توانمندی و تمامیت ارضی ما احترام می گذارند در پنج قاره عالم یک رابطه متوازنی ایجاد کنیم.

سید رضا صدرالحسینی  در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد صحبت های اخیر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری مبنی بر اینکه ایران می خواهد در عرصه سیاست خارجی، سیاست متوازنی را داشته باشند، گفت: معمولا در حوزه سیاست خارجی وقتی صحبت از توازن می شود منظور توازن مثبت است و به این مفهوم است که روابط یک کشور با کشورهای مختلف و همچنین قدرت های بزرگ، همسایگان و ... روابط متوازنی  است و آن کشور تمایلی بیش از اندازه به برخی از کشورها ندارد.

وی با بیان اینکه منظور آقای رئیسی از داشتن سیاست متوازن در عرصه سیاست خارجی با توجه به عدم توفیق دولت های گذشته در ارتباط با غرب کاملا واضح و مشخص است، اظهار کرد: توازن در سیاست خارجی به این معناست که ما با تمام کشورهایی که استقلال، توانمندی و تمامیت ارضی ما را احترام می گذارند در پنج قاره عالم یک رابطه متوازنی ایجاد کنیم.

صدرالحسینی  تاکید کرد: در بحث روابط متوازن در عرصه سیاست خارجی  همانطور که آقای رئیسی مطرح کردند تعامل با کشورهای مسلمان، همسایه و دوست در اولویت قرار دارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه در سیاست متوازن ما روابط مان را با قاره آفریقا گسترش می دهیم و این موضوع مانع از آن نمی شود که با کشورهای اروپایی که ایران را کشوری مستقل و متوازن کننده قدرت در عرصه منطقه می دانند روابط مان را گسترش ندهیم یا آنها را نادیده بگیریم، گفت :در سیاست خارجی متوازن یک نگاه متعادلی به شرق، غرب، جنوب و شمال عالم وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به سیاست خارجی دولت های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: تجربه به دست آمده از سیاست خارجی این دو دوره می تواند راهگشایی برای تنظیم روابط متوازن با کشورهای اروپایی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha