• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400051913300
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس مرکز بهداشت اردبیل خبر داد

ورود ۴۰ هزار دز واکسن به اردبیل/ کمبود واکسن برطرف می‌شود

ورود ۴۰ هزار دز واکسن به اردبیل/ کمبود واکسن برطرف می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل از بارگیری ۴۰ هزار دز واکسن به مقصد اردبیل و توزیع آن در مراکز تجمیعی خبر داد.

خلفی‌زاده ۱۹مرداد در جلسه ستاد کرونا شهرستان اردبیل اظهار کرد: در روزهای اخیر ما با کمبود واکسن و افزایش مراجعات مردمی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون روبه‌رو بودیم که این مشکل از فردا رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توزیع ۴۰ هزار دز واکسن روند واکسیناسیون دوباره از سر گرفته می‌شود و امیدواریم هموطنان در گروه سنی بالای ۵۰ سال در اردبیل مطابق با ارسال پیامک و اطلاع‌رسانی قبلی برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل به افزایش مراجعات و شکل‌گیری صف‌های طولانی در مراکز تجمیعی اشاره کرد و گفت: برای پاسخگویی به مطالبات مردم سعی کردیم تا بخشی از نیازمندی‌ها و کمبودهای احتمالی را رفع کرده و به نوعی هم راستا با مسئولان کشوری به تزریق واکسن برای گروه‌های سنی اعلام شده، اقدام کنیم.

خلفی‌زاده در مورد نحوه مراجعه مردم و ثبت‌نام آنها برای تزریق واکسن افزود: از دو طریق این امر انجام می‌شود که در مرحله اول با ثبت‌نام در سامانه سلامت امکان تزریق واکسن برای گروه‌های سنی اعلام شده وجود دارد و یا از طریق ارسال پیامک از مراکز بهداشتی واکسیناسیون افراد با اولویت به انجام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید هموطنان بدون دعوت قبلی در مراکز تجمیعی و تزریق واکسن حضور پیدا کنند چرا که تجمعات در این مراکز زمینه انتشار ویروس را بالا می‌برد.

خلفی‌زاده به اخبار کذب منتشر شده مبنی بر حضور گروه‌های مختلف سنی برای واکسیناسیون در شهر اردبیل اضافه کرد: به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد و ما در شهر اردبیل برای گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال و با اعلام قبلی عملیات واکسیناسیون را در مراکز تجمیعی و جامع بهداشتی انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: برای دریافت دز دوم واکسن کرونا برای گروه‌های سنی مورد نظر که کارت واکسیناسیون دارند، هیچ مشکلی وجود ندارد و این افراد می‌توانند به موقع با مراجعه به مراکز بهداشتی تزریق واکسن خود را انجام دهند.

اما با قرمز شدن تمام شهرهای استان اردبیل وضعیت حاد دلتا کرونا حادتر شد، به طوری که با افزایش بستری بیماران کرونایی تا ۱۰۰ نفر در روز و جمعیت بالایی از مراجعین برای تزریق سرپایی شرایط در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کنترل دلتا سخت‌تر شده، به طوری که همه شهرهای استان اردبیل به تن کردن جامه قرمز وضعیت خطرناکی را در شیوع کرونا به خود گرفتند.

در این شرایط نه تنها ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی به سایر مناطق ممنوع شده بلکه در همه شهرها اعمال محدودیت‌ها برای فعالیت اصناف و گروه‌های مختلف نیز مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha