• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400051913734
  • خبرنگار : 71531

"علویان" پس از انتخاب به عنوان رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران:

برای اصلاح تیم مسوول کرونا سریع‌تر اقدام شود

برای اصلاح تیم مسوول کرونا سریع‌تر اقدام شود

دکتر علویان پس از انتخابش به عنوان رییس منتخب هیات مدیره نظام پزشکی تهران با بیان اینکه باید سریعا نسبت به اصلاح تیم مسئول کرونا و تغییر بدنه ستاد کرونا و از جمله ستاد علمی کرونا تغییرات جدی اعمال شود، گفت: باید بتوانیم با کشورهای مختلف دنیا تعامل کنیم تا بتوانیم طی چند ماه آینده با استفاده از واکسن داخلی و خارجی ملت ایران را نسبت به این بیماری واکسینه کنیم.

دکتر سید مؤید علویان در گفت‌وگو با ایسنا، از انتخابش به عنوان رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران خبر داد و گفت: مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی سه هفته دیگر تشکیل شده و طی آن رییس کل نظام پزشکی انتخاب می‌شود.

وی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در حوزه کرونا آنچه که نزدیک به دو سال است که اتفاق افتاده، زحمات زیادی است که کادر درمان در زمینه درمان بیماری و بخش‌های کووید برای کنترل بیماری انجام شده است. در عین حال واقعیت این است که امروز در زمینه کرونا شرایط مناسبی نداریم. میزان ابتلا، مرگ و میر و بستری بیماری کرونا در کشور نشان‌دهنده این است که استراتژی‌ها و تصمیمات قبلی کارآمدی کافی را نداشتند. در عین اینکه زحمات زیادی کشیده شده است.

علویان با بیان اینکه باید سریعا نسبت به اصلاح تیم مسئول کرونا و تغییر بدنه ستاد کرونا و از جمله ستاد علمی کرونا تغییرات جدی اعمال شود تا بتوان برنامه‌های جدید را کارشناسی و ابلاغ کرد، گفت: از طرفی بحث کنونی واکسیناسیون مردم علیه کرونا است. اقداماتی که تاکنون دولت قبل در بحث واکسن انجام داده، قابل نقد است و به نظر می‌رسد که تاخیر در واکسیناسیون یکی از آفت‌های جدی است که اکنون داریم تبعات آن را می‌بینیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورها می‌بینیم که بیماری در حال پیک زدن است، اما مرگ و میر بسیار پایین است و این نشان می‌دهد که واکسیناسیون اثر دارد. البته درست است که ما دچار مشکلاتی مانند تحریم بوده و محدودیت‌هایی هم داریم، اما فکر می‌کنم با توجه به اینکه کشور ایران دیرینه‌ای بسیار قوی دارد و ما امثال بوعلی سینا را داشتیم و در علم طب در دنیا حقی به گردن ما ایرانیان است و باید بتوانیم با کشورهای مختلف دنیا تعامل کنیم تا بتوانیم طی چند ماه آینده با استفاده از واکسن داخلی و خارجی ملت ایران  را نسبت به این بیماری واکسینه کنیم.

علویان گفت: در عین حال باید میزان تولید واکسن‌های داخلی هم به طور جدی افزایش یابد. ما به جای ایجاد پلتفرم‌های متعدد باید زیرساخت‌های تولید داخلی را تقویت کنیم و از تمام امکانات برای تولید و تزریق واکسن استفاده کنیم.

رییس منتخب هیات مدیره نظام پزشکی تهران تاکید کرد: قطعا سازمان نظام پزشکی به عنوان یکی از ارکان نظام سلامت، وظیفه خودش می‌داند که در این مسیر اقدامات لازم را انجام دهد.

علویان درباره الزامات طرح جامع تحول مدیریت کرونا که از سوی رییس جمهور مطرح شده است، گفت: اولین شرط این است که با موضوع کرونا عاقلانه و شفاف برخورد کنیم. از ارائه اطلاعات غلط خودداری کرده و واقعیت‌ها را به صورت شفاف داشته باشیم. فکر می‌کنیم که طرحی که آقای رییس جمهور مطرح کردند، حتما شامل واکسیناسیون هرچه زودتر ملت ایران هم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha