• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400051913756
  • خبرنگار : 71496

الخزعلی: آمریکا و انگلیس دنبال بدنام‌ کردن حشد شعبی و مانع‌تراشی در انتخابات هستند

الخزعلی: آمریکا و انگلیس دنبال بدنام‌ کردن حشد شعبی و مانع‌تراشی در انتخابات هستند

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق برخی کشورهای خارجی از جمله سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس را به برهم زدن ثبات عراق و بدنام‌سازی نیروهای حشد شعبی این کشور و تلاش برای مانع‌تراشی در روند انتخابات اکتبر آتی عراق متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق دو سفارت آمریکا و انگلیس در عراق را به بدنام‌سازی حشد شعبی عراق در شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.

الخزعلی بار دیگر کشورهای خارجی را به مانع‌تراشی در برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در تاریخ تعیین شده‌اش یعنی ۱۰ اکتبر آتی متهم کرد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق افزود: این سفارت‌های خارجی و در راس آنها آمریکا و انگلیس هستند که شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک را کنترل می‌کنند، آنها با جدیت و تمام توان خود در راستای بدنام کردن چهره نیروهای حشد شعبی و مقاومت عراق تلاش کرده و اتهام‌های مختلفی را علیه آنها مطرح می‌کنند.

او در ادامه تاکید کرد: آنها نتوانستند حشد شعبی را متوقف کنند و در زمینه تغییر افکار عمومی علیه گروه‌های مقاومتی که با داعش مبارزه کردند، شکست خوردند و حتی محبوبیت این گروه‌ها افزایش یافت و طرفداران آنها بیشتر شدند.

همچنین الخزعلی برخی کشورهای خارجی را به کارشکنی در برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده‌اش متهم کرده و گفت: این کشورها موافق برگزاری انتخابات زودهنگام نیستند و تلاش می‌کنند آن را به تعویق بیندازند چرا که هدف اصلی‌شان در کنار ناکام گذاشتن طرح چین و اتصال عراق به جاده ابریشم، انحلال حشد شعبی و یا ادغام آن با ایجاد فرهنگی جدید و افکار عمومی علیه مقاومت‌های مقاومت است.

الخزعلی اواخر ژوئیه گذشته تاکید کرده بود که عملیات مقاومت علیه نیروهای آمریکایی برای انتقام از بمباران اخیر علیه گروه‌های حشد شعبی ادامه خواهد یافت و مقاومت علاقه‌ای به گفتگوی دولت‌های بغداد و واشنگتن ندارد زیرا آن را تلاش فریبکارانه واشنگتن برای ماندن در عراق می‌داند.

دفتر ریاست جمهوری عراق امروز سه‌شنبه تاکید کرد که انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ مقررش برگزار خواهد شد.

یکی از مسؤولان این دفتر خبر منتشر شده در رسانه‌های داخلی عراق درباره اینکه برهم صالح، رئیس جمهور این کشور مخالفت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام در اکتبر آتی را به فراکسیون‌های سیاسی اعلام کرده، به شدت تکذیب کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ۲۴ ژوئن گذشته تاکید کرده بود که انتخابات خواست مردم، مرجعیت عالی قدر، گروه‌های مردمی و احزاب عراق است.

کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق نیز از تعیین تعداد نهایی مراکز رای‌گیری و نقاط آنها وابسته به مراکز ثبت‌نام انتخابات خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha