• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400051913900
  • خبرنگار : 71516

در جریان سفر مقام اسرائیلی به مصر بررسی شد

پیشنهاد ۲ مرحله‌ای قاهره برای تبادل اسیران بین غزه و رژیم صهیونیستی

پیشنهاد ۲ مرحله‌ای قاهره برای تبادل اسیران بین غزه و رژیم صهیونیستی
عباس کامل

سفر کوتاه اخیر رئیس جدید شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به قاهره و دیدارش در آنجا با رئیس سازمان اطلاعات مصر حتی قبل از موعد رسمی آغاز فعالیت این مسؤول اسرائیلی در ۱۵ ماه جاری میلادی حکایت از آن دارد که تحرکات مهمی در ارتباط با میانجی‌گری بابت پرونده‌های غزه در جریان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، ایال حولتا، رئیس جدید شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در سفری غیرمنتظره به قاهره سفر و با عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار کرد.

 دو طرف در این سفر درباره پرونده غزه و مذاکرات برای آتش بس و پرونده عملیات تبادل اسرا گفتگو کردند.

حولتا که برای ۲۳ سال در پست‌های اداری مهمی در موساد از جمله رئیس بخش برنامه ریزی استراتژیک و سیاست‌ها و رئیس بخش تکنولوژی فعالیت کرده است قرار است فعالیت رسمی‌اش در پست جدید را ۱۵ اوت آغاز کند.

اخیرا نیز تعدادی از مسئولان اسرائیلی از جمله مسئولان شورای امنیت داخلی دیدارهایی با مسئولان مصری در قاهره درباره پرونده آتش بس و بازسازی غزه و پرونده تبادل اسرا داشتند. به گفته منابع پیشرفتی در پرونده تبادل اسرا حاصل شده و قاهره پیشنهادی را برای اجرا در دو مرحله ارائه کرده است.

حماس همچنان با ربط دادن پرونده‌های آتش بس و بازسازی به پرونده تبادل اسرا مخالف است. اما رژیم صهیونیستی بر این مسئله پافشاری می‌کند.

منابع فلسطینی می‌گویند سفر این مسئول اسرائیلی و تحرکات قاهره درباره غزه به هم ربط دارند و هدف از آن بررسی پرونده‌های آتش بس و بازسازی غزه و اسرا و ممانعت از درگیری نظامی است.

این منابع پیش بینی کردند که سفر این مسئول با تماس‌ها و مقدمات درباره پرونده تبادل اسرا ارتباط داشته باشد.

پیشنهاد مصر در این راستا در دو مرحله اجرا می‌شود. مرحله اول آزادی ابراهام منگستو و هشام السید است که به صورت غیررسمی وارد غزه شدند و دادن اطلاعاتی درباره هدار گولدن و شاوول آرون که حماس در جنگ سال ۲۰۱۴ آن‌ها را اسیر کرد. در مقابل رژیم صهیونیستی کودکان و زنان اسیری که تعدادشان ۳۰۰ تن است را آزاد می‌کند.

مرحله دوم شامل آزادی گولدن و آرون در ازای آزادی ۸۰۰ اسیر از جمله رهبران گروه‌های فلسطینی است.

مصر این پیشنهاد را به حماس داده است. حماس خواهان آزادی اسرای "معامله شالیت" و آزادی مروان البرغوثی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha