• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400051913915
  • خبرنگار : 50416

پیش‌بینی ۳۱۴ میلیارد تومان بودجه برای ملایر

پیش‌بینی ۳۱۴ میلیارد تومان بودجه برای ملایر

ایسنا/همدان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر از افزایش دو برابری بودجه امسال شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با احتساب ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به دو نماینده مجلس شورای اسلامی، ۳۳ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی و ۱۳ میلیارد تومان بودجه توازن، در مجموع ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۰ شهرستان ملایر پیش بینی شده است.

قدرت الله ولدی روز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و نیز عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته خبرنگار اظهار کرد: همه ما در هر جایگاه شغلی از جمله خبرنگار، رزمنده دفاع مقدس یا رزمنده میدان مبارزه با بیماری کرونا، همه باید مدافع نظام اسلامی و مدافع راستین مردم باشیم.

ولدی ضمن قدردانی از زحمات اهالی رسانه در شهرستان ملایر برای اطلاع رسانی به موقع و اصولی، تصریح کرد: آنچه ما نیز به دنبال آن هستیم مطالبه گری به حق و در چهارچوب خبرنگاران از همه مدیرانی است که مسئولیت دارند پس در موعد مقرر با مطالبه گری از مدیران، به ما در خدمت رسانی صادقانه و خاضعانه به مردم کمک کنید.

وی به مشکلات مردم در حوزه تامین کالاهای اساسی شامل مرغ، سیمان و آرد اشاره و مطرح کرد: تشکیل سه تیم در سه حوزه مرغ، سیمان و آرد تیم شامل معاون اقتصادی فرمانداری، نماینده دادستانی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اصناف، اداره صمت، جهاد کشاورزی، اتحادیه خبازان، اتحادیه مرغداران و کشتارگاه های مرغ و نظارت و حل مشکلات این سه حوزه از تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده، از مصوبات شورای تامین بوده است که تیم‌ها تشکیل شده و کار خود را آغاز کردند.

ولدی با بیان اینکه مشکلات بوجود آمده در حوزه‌های آرد، مرغ یا سیمان به واردات، تحریم‌ها یا قیمت دلار ربطی ندارد، گفت: هیچ کوتاهی در این حوزه ها قابل قبول نیست و مصوبه شورای تامین باید اجرا شود و طبق قانون اگر مدیری مصوبات شورا را به عمد اجرا نکند، با او برخورد قضایی شده و به ۳ تا ۶ ماه حبس محکوم می شود.

فرماندار ویژه ملایر به پیگیری مشکلات پروژه مسکن مهر دژ چنار که بدلیل بی تدبیری‌های مسئولان ایجاد شده است، اشاره کرد و افزود: برگزاری کلیه مراسمات مذهبی باید با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود و نظارت دقیق بر نحوه اجرای مراسمات و رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد. در این خصوص ما با هیچ کس تعارف نداریم و اگر مدیری سلامت مردم را به خطر بیندازد، به شدت با او برخورد می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از افزایش دو برابری بودجه شهرستان ملایر نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بودجه امسال از ۵۰ میلیارد در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. علاوه بر این ۴۵ میلیارد تومان بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به دو نماینده شهرستان تخصیص یافته است.

ولدی با اشاره به اینکه از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی استان، ۳۳ میلیارد تومان به شهرستان ملایر تعلق گرفته است، اضافه کرد: ۲ و نیم میلیارد تومان به اداره ورزش و جوانان و ۴ و نیم میلیارد تومان به طرح‌های ملایر از مجموعه بودجه تملک دارایی پیش بینی شده است. از بودجه متوازن علاوه بر رقم قبلی که حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است، ۱۳ میلیارد تومان توسط استاندار همدان تخصیص یافته است.

معاون استاندار همدان از اخذ ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پروژه های عمرانی شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با احتساب این ۱۱۴ میلیارد تومان، در مجموع ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۰ شهرستان ملایر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته به بنیاد مسکن در سنوات گذشته کمتر از ۱۰ روستا را بهره‌مند می‌کرد اما خوشبختانه امسال با پیش‌بینی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، ۷۳ روستا از خدمات این بنیاد بهره‌مند می‌شوند.

ولدی به بازنگری طرح هادی در ۲۲ روستا، اجرای طرح هادی در ۲۶ روستا و تکمیل طرح های نیمه تمام ۲۵ روستا در فاز۱ و ۲ اشاره و بیان کرد: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان پیش‌بینی شده که ۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن از محل استانی، ۸ میلیارد تومان آن از محل بودجه محرومیت زدایی و ۳ میلیارد تومان آن از بودجه توازن استانی است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب در مجموع برای ۶۵ روستای شهرستان اعتبار پیش بینی شده است، اظهار کرد: تا قبل از سال ۹۸ از ۱۶ مجتمع آبرسانی استان، یک مجتمع در شهرستان ملایر داشتیم که این تعداد اکنون به ۸ مجتمع افزایش یافته است.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع آبرسانی علی آباد در سال گذشته، تصریح کرد: مجتمع آبرسانی سد کلان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال تکمیل است. همچنین برای ۶ مجتمع شامل مجتمع آبرسانی زمان آباد ۶میلیارد تومان، مجتمع آبرسانی کریم آباد بور بور ۵ میلیارد تومان، مجتمع آبرسانی حسین آباد ناظم ۴ و نیم میلیارد تومان، مجتمع آبرسانی انوج ۵ میلیارد تومان و مجتمع آبرسانی مهر آباد ۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

ولدی از پیش بینی ۸ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع آبرسانی سد کلان خبر داد و گفت: برای تک روستاهای شهرستان مانند حرم آباد و حاجی آباد نیز مبلغ ۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنین حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای کهکدان، عشاق و تاس بندی در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار همدان با اشاره به پیش بینی ۳ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب شهر ملایر، افزود: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای طرح انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری پیش بینی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش شهرستان ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یک مجتمع آموزشی ۱۲ کلاسه در شهرک ولیعصر پیش‌بینی شده است. همچنین ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرک های گلخانه ای و اجرای طرح فراز به جهاد کشاورزی اختصاص یافته است.

ولدی یادآور شد: برای مجموعه شهرداری ملایر نیز ۱۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار شامل ۵ میلیارد تومان برای بهسازی و بازسازی، یک میلیارد تومان برای تکمیل کانال پشت ناسیونال و ۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مینی ورلد پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه ملایر از پیش بینی اعتباری برای تکمیل مصلی حضرت ابوالفضل خبر داد و گفت: به حوزه راهداری ۱۲ میلیارد تومان برای احداث زیرگذر شهرک صنعتی حاجی آباد، روکش جاده شوشاب به سمت زندان ملایر، احداث جاده جدید شوشاب به کوسج خلیل و بهسازی راه های روستایی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: اعتبار فرهنگی شهرستان از ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز به سازمان تبلیغات اسلامی برای ساخت خانه عالم و حوزه علمیه برادران اختصاص یافت.

ولدی به پیش بینی ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نهالستان قدس ملایر اشاره و اظهار کرد: همچنین ۷ و نیم میلیارد تومان برای محور چهار خطه ملایر- آورزمان، ۴ میلیارد تومان  برای تکمیل استادیوم ورزشی شهید روحیان، ۹ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های عمرانی دانشگاه ملایر، ۶۰ میلیارد تومان برای راه آهن ملایر-همدان، ۱۲ میلیارد تومان برای احداث جاده اصلی همدان- ملایر و ۱۱ میلیارد تومان برای احداث خوابگاه های آموزشکده های فنی و حرفه ای، اعتبار پیش بینی شده است.

 فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه سال گذشته با همه مشکلات موجود، ۶۷ درصد بودجه پیش بینی شده به شهرستان ملایر تخصیص یافت، یادآور شد: با توجه به منابع پیش بینی شده، امسال باید بیش از ۸۰ درصد این بودجه تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha