• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400051913949
  • خبرنگار : 50037

برگزاری اولین سمپوزیوم ملی پیشگیری از خودکشی در اسدآباد

برگزاری اولین سمپوزیوم ملی پیشگیری از خودکشی در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی از برگزاری اولین سمپوزیوم ملی پیشگیری از خودکشی این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

حسین مرادی مخلص در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سمپوزیوم ملی پیشگیری از خودکشی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با هدف افزایش دانش پیشگیری و مداخله در خودکشی در چهاردهم و پانزدهم شهریور ماه با همکاری دفتر مشاوره سلامت وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس کشاورزی ،محیط زیست ،منابع طبیعی با موضوع اسدآباد طی ماه آینده در دانشگاه سیدجمال این شهرستان با حضور دانشمندان داخلی، افزود:حفظ استقلال دانشگاه سید جمال در طرح آمایش آموزش عالی و تحکیم جایگاه این دانشگاه با رسالت علوم اسلامی -انسانی در غرب کشور یکی از ارزشمندترین و تاریخی پ‌ترین دستاوردهای این دانشگاه در ۱۰ ماه گذشته به شمار می رود که با همت بزرگان شهرستان از جمله امام جمعه شهر و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی محقق شد.
مرادی مخلص خاطر نشان کرد:در حال حاضر با تحقق این دستاورد ارزشمند، دانشگاه سیدجمال به عنوان یکی از ۴۳ دانشگاه مستقل ایران در حال فعالیت بوده و زیر مجموعه هیچ دانشگاهی نیست و به صورت مستقل بدون وابسته بودن به هیچ دانشگاهی از وزارت خانه به این دانشگاه بودجه و اعتبار اختصاص می‌یابد.

وی همچنین برگزاری کنگره بیداری اسلامی و دیگر کنگره های مختلف و کنفرانس‌های علمی و کنگره‌ بین‌المللی سیدجمال را از جمله دستاورهای این دانشگاه در ۱۰  ماه گذشته برشمرد و ادامه داد:این دانشگاه امروز در دنیا به صورت علمی و با مقالات چاپ شده داخلی و خارجی ثابت کرده که سردار شهید سلیمانی برخاسته از مکتب بیداری اسلامی سیدجمال الدین اسدآبادی بوده است.

مرادی مخلص از انتخاب دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی به عنوان دبیرخانه تولید محتوای الکترونیکی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: نرم افزار وصیت نامه شهدای شهرستان اسدآباد به نام کلام عاشقی به همت بسیج اساتید دانشگاه  از دیگر دستاوردهای این دانشگاه بوده که توانسته بازتاب بسیار خوبی در سطح استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با ۱۴۰۰ دانشجو و ۳۱ عضو هیئت علمی و ۸۰ اساتید مدعو دارد، یاد آور شد: با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بودجه امسال  این دانشگاه از محل تملک دارایی‌ها و بودجه عمرانی خوشبختانه این دانشگاه دارای مشکل بودجه نیست .

مرادی مخلص از آغاز عملیات فاز پنجم توسعه عمرانی دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی خبر داد و بیان کرد: فاز پنجم توسعه عمرانی دانشگاه با عملیات خاکبرداری جهت تعبیه پارکینگ خودرو و محوطه سازی آغاز شده که در این فاز احداث گلخانه تحقیقاتی، احداث پارکینگ خودرو، حصارکشی و فنس کشی زمین دانشگاه، جدول‌گذاری و آسفالت ریزی محوطه دانشگاه با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در سایت اصلی تحقق می یابد.

رئیس دانشگاه سیدجمال در ادامه با اشاره به اینکه نام ایران در بحث جوامع بین المللی مگر غیر از این است که با مفاخر ملی آن سنجیده می شود ؟افزود:متاسفانه سرقت مفاخر ملی به وفور اتفاق می افتد به طوری که  در سال ۹۴ در یونسکو سید جمال الدین اسدآبادی را به نام کشور افغانستان ثبت کردند اما در سال ۹۰ با تاسیس و راه اندازی مجموعه فرهنگی ،علمی و ملی دانشگاه سید جمال که در رنکینگ رقابت با دانشگاه سیدجمال افغانستان است و این دانشگاه گوی سبقت را از دانشگاه سیدجمال افغانستان که ۲۰ سال جلوتر از دانشگاه سید جمال اسدآباد تاسیس شده ربوده است .
وی با بیان اینکه دانشگاه سیدجمال تنها دانشگاه غرب کشور با ماموریت علوم انسانی است اظهار کرد: دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی یک نگین برای دیار سیدجمال است به طوریکه این فضای علمی و ظرفیت آکادمیک می تواند محور توسعه پایدار شهرستان باشد.

مرادی مخلص  با تأکید بر اینکه شهرستان اسدآباد دارای یک برند جهانی بزرگ مانند سیدجمال الدین اسدآبادی است گفت: باید این برند جهانی را با همکاری همه رسانه ها و خبرنگاران به ویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران شهرستان اسدآباد حفظ و مراقبت کرد.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در ادامه بیان کرد: فعالیت سیدجمال الدین اسدآبادی منطقه ای و ملی نبوده بلکه جهانی فعالیت داشته و جهانی گام برمی داشته است که با معرفی افکار و اندیشه هایش، می توان او را برای شهرستان ماندگار کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد:دانشگاه سیدجمال در گام دوم انقلاب باید طبیب مشکلات بوده و با بیان مشکلات ادارات توسط هر یک از دستگاه‌ها، حل این مشکلات به  دانشگاه  سپرده شود.
در ادامه ضمن تقدیر از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی این شهرستان توسط رئیس دانشگاه سیدجمال از کتابخانه تخصصی سید جمال الدین اسدآبادی در این دانشگاه به اتفاق بازید شد.

به گزارش ایسنا ،این کتابخانه تخصصی شامل ۱۰۰۰ جلد کتاب، ۵۰۰مقاله در سه محور سیدجمال الدین و بیداری اسلامی و استعمارستیزی  به زبان‌ها و اسناد مختلف است و علاوه بر آن تابلوهای خوشنویسی شده از سخنان قصار سیدجمال و نیز استشهادنامه مجلس در زمینه اسدآبادی بودن سیدجمال در این کتابخانه وجود دارد.

این کتابخانه با دو سالن مخزن باز و مخزن بسته آماده ارائه خدمات به افراد مطالعه کننده در رابطه با سه موضوع و کلیدواژه سیدجمال الدین، بیداری اسلامی و استعمارستیزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha