• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400051913994
  • خبرنگار : 71145

تاکید دادستان دادگاه لاهه در سودان بر تحقق عدالت در حق قربانیان جنگ دارفور

تاکید دادستان دادگاه لاهه در سودان بر تحقق عدالت در حق قربانیان جنگ دارفور

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی بر اهمیت برداشتن گام‌های عملی برای رعایت انصاف در حق قربانیان جنگ دارفور و مواخذه مسؤولان جنایات بین‌المللی که در حق آنها رخ داده، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، کریم اسد خان، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی در دیدار با نصرالدین عبدالباری، وزیر دادگستری سودان در خارطوم این اظهارات را مطرح کرد.

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی که در لاهه واقع است، از وزارت دادگستری به دلیل هماهنگی بین دادگاه و تمام طرف‌ها و سیستم‌های دولتی سودان تشکر کرد.

وزیر دادگستری سودان نیز از دادستان کل دادگاه لاهه و هیئت همراهش که شامل جولیان نیکولاس، دادستان ارشد، توماس لینش، مشاور دادستان کل و داهیرو سانت انا مشاور همکاری بین‌المللی در دفتر دادستانی است، استقبال کرد.

وزیر دادگستری ضمن تبریک به خان برای انتخابش در پست دادستانی کل دادگاه کیفری بین‌المللی گفت: نشست امروز ادامه نشست‌های قبلی است که در چارچوب همکاری بین دولت سودان و دیوان کیفری بین‌المللی برگزار شده‌اند.

وزیر دادگستری سودان همچنین بر اهتمام دولت انتقالی به تحقق عدالت در سودان و همکاری با دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص اجرای عدالت برای قربانیان جنگ دارفور تاکید کرد.

خان صبح امروز در چهارمین سفر هیئت دادگاه کیفری بین‌المللی از زمان پایان حکومت عمر البشیر وارد سودان شد. دور قبلی سفرها شامل رایزنی‌هایی با دولت سودان درباره محاکمه مظنونان متهم در جرایم ضد بشری، جرایم جنگی و کشتار جمعی در دارفور بود.

مظنونان دادگاه کیفری بین‌المللی عمر البشیر رئیس‌جمهوری مخلوع، عبدالرحیم محمد حسین وزیر دفاع او، احمد هارون وزیر کشورش و علی کوشیب هستند که کوشیب خود را تحویل داده و در حال حاضر در لاهه محاکمه‌اش در جریان است.

خان برای سفری هفت روزه امروز، سه‌شنبه وارد خارطوم شد. دادگاه کیفری بین‌المللی گفته است: دادستان کل برای هفت روز به سودان رفته تا به بررسی همکاری بین دادگاه و این کشور بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha